Gå til innhold

Slitesterke joggesko?


Anbefalte innlegg

Jeg jogger 3 ganger i uken når temperaturen er under 18 grader.

Mellom sen-væren og tidlig høst så jogger jeg også i fjellet en gang i uken.

 

  • Joggingen er på asfalt, terreng, grus, gress (Alt på en tur)
  • I fjellet er det berg og sti.

 

Problemet jeg har er at siden av joggeskoen sliter slik at jeg kan se innsiden av foten.

Dette skjer ca. 8mnd etter jeg har kjøpt skoene og jeg varierer alltid mellom 2 par sko.

 

Eksisterer det sko som har sålene til en asfalt sko og slitesterke som en terreng sko?

Også, jeg overpronerer.

 

Eller har noen her en anbefaling av sko å jogge i?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det jeg vet er at disse lettvekterskoene lages med en skosåle som slites ut ekstremt fort. Vil derfor råde deg til å kjøpe mer tradisjonelle sko varianter.

Er litt usikker på om du mener selve stoffet som ryker, hvis det er tillfelle burde du hverfall ikke kjøpe disse light skoene.

 

Har selv Mizuno som jeg anbefaler på det sterkeste, har hatt skoene i 1 år uten at jeg kan se noe slitasje på skoen.

Endret av HArild
Lenke til kommentar

k2la4z.jpg

 

Jeg jogger 3 ganger i uken, dette er dagene jeg bruker joggeskoene.

Jeg har såler, og sko, som er for overpronering.

Prisen på skoene er vel ca 1300 på venstre og midten, den til høyre er 1900,-... Kjøpt i Juli i fjor. (Den siste er kjøpt i Juli i fjor)

Endret av Janzen
Lenke til kommentar

Slitasjen ser ut til å være knyttet til overproneringen, men siden du allerede bruker sko som skal være tilpasset det er det ikke helt lett å komme med et forslag til løsning. Jeg tror det beste rådet jeg har til deg er å oppsøke en butikk med komptanse på løping (hvis du har en slik i nærheten). Löplabbet har som regel kompetente folk i sine butikker, så hvis du bor i nærheten av en slik butikk er det et bra valg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...