Gå til innhold

Får ikke installert Service Pack 1!


Anbefalte innlegg

Hadde noen rare problemer med nettverks tilkoblinger til internet, og fant ut at jeg skulle gjøre en in place upgrade, som desverre ikke fungerte. Så formaterte jeg og installerte winxp på nytt, og la inn sp1, så hang maskina seg etter installasjonen, og når maskina hadde restarta og skulle loade win... Så da kjørte jeg en "repair" INSTALL, som fungerte bra... Bortsett fra at jeg har akkurat de samme problemene med internett tilkoblinger... for de som har litt erfarig se gjerne her

 

Men nok om det.

 

Feil meldingen som kommer når jeg prøver å installere Sp1 er som følger:

 

Service Pack 1 Setup error

The core system file (kernel) used to start this computer is not a Microsoft Windows file. The Service Pack will not be installed. For more information, see Knowledge Base article Q327101 at http://support.microsoft.com

 

For de som lurer som er det Windows Xp Pro, som jeg eier, og har orginal Cd key til.

 

Håper noen har litt erfaring på dette området og kan komme med et tips eller to, personlig har jeg aldri vært borti dette før, og syns at det er sinnsykt irriterende, og problematiskt...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Vanskelig å si hva som kan være feil. Bl.a. så kan du få denne feilen når man endrer bootlogo.

 

Har du vurdert å lage en installasjons-CD med integrert SP? Du finner oppskrifter her, her og her i forskjellige varianter. Fordelen er at du slipper å kjøre en oppgradering etter installasjonen, noe som gir en renere installasjon.

Det var akkurat det som var feilen, hadde bytta bootlogo :) men det er nå fiksa, og alt funker som det skal.. Takk, for hjelpen..

Lenke til kommentar
  • 2 år senere...

Hei! Jeg våkner tråden til live da jeg har akkuratt samme problemet. Jeg har WinXP Proffessional installert og Ubuntu, og bruker GRUB som boot-velger. Jeg har også byttet login screen og boot screem med TuneUp.

 

Hva skal jeg gjøre for å få installert service packene? Jeg vil helst slippe å formatere alt sammen!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...