Gå til innhold

Folkeuniversitetet?


anonymc

Anbefalte innlegg

Heihei! :)

 

For tiden har jeg vurdert å studere rettslære.

Jeg har veldig lyst til å studere her i Trondheim, men ser at kun Folkeuniversitetet har dette tilbudet. Er det noen her som har erfaring med denne skolen? Er det en attraktiv skole? Jeg ser at man kun trenger generell studiekompetanse for å komme inn, uten noen karakterkrav, noe jeg synes er ganske dumt... Men er dette noe en arbeidsgiver senere vil tenke over? Hvordan er miljøet?

 

Jeg har forresten også lyst til å fortsette med en master, men har jeg forstått det riktig dersom man må gå på eksempelvis UIO eller et annet universitet for å fullføre dette?

 

 

 

Takk på forhånd! :wee:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Få arbeidsgivere bryr seg om at du har studert som privatist: Du får uansett vitnemålet ditt fra UiT. Men studiemiljøet er mye mindre, med færre faglig relevante aktiviteter og organisasjoner og vesentlig dårligere muligheter for nettverksbygging. Jeg ser i en annen tråd at du har lyst til å jobbe med menneskerettigheter, og dersom du tenker å jobbe i en internasjonal organisasjon eller lignende så tipper jeg det vil være en stor fordel å studere i Oslo, rett og slett for å dra nytte av de mulighetene som finnes både tilknyttet juridisk fakultet og ellers.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...