Gå til innhold

Switch som lever sitt eget liv


Anbefalte innlegg

Jeg er blitt ganske rusten på programmering, så jeg tror dette er enkelt for folk som kan programmeringa si.

 

jeg har et switch, nemlig denne:

 

if(isset($_GET['page'])){
switch($_GET['page']){
case 'list': require_once('./list.php'); break;
case 'search': require_once('./search.php'); break;
default: require_once('index.html'); break;
}
}

På list og search legges html-tags rundt, men på index.html vises kun index.html uten html-skallet

 

prinsippet for siden er slik:

 

<<<skriv ut masse kode med heredoc helt til body-tag

 

switch

 

<<<skriv ut closing-body og closing html.

 

Noen som ser det åpenbare?

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vet ikke hvor dreven du er i programmering, men en løsning som dette vil fort få voksesmerter hvis du skal legge til mange sider.

Vil anbefale at du tar i bruk/lærer deg objekt orientert programmering og mvc modellen, ta en titt på denne youtube serien: Build a PHP MVC Application

 

Rammeverk som Laravel og CodeIgniter vil også være nyttig å gjøre seg kjent med, vil spare mye jobb.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

takker. Jeg skal bare ha disse 3 sidene, med mindre studentene finner ut at de må ha mer. Dess mer jeg programmerer dess mer kommer tilbake til meg. Jeg kunne Smarty en gang, men det er lenge siden og nå vet jeg ikke hvilken ende jeg skal begynne i.

 

Interessert i gamle eksamenoppgaver for HiB? http://hvalross.hib.no/eksamensoppgaver/

 

og skulle noen av dere her klare å dytte inn skummel kode, så heller si fra til meg istedet for å kverke det :)

Jeg kan kontaktes på [email protected]

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...