Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

babycall eller access-punkt?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

I tillegg til trådløs netverkskort trenger du en bredbånds-(adsl)router. Dette aksess punktet brukes til å gi trådløs aksess til et ellers kablet LAN. Jeg hadde satset på trådløs router i steden.

 

Personlig har jeg brukt både D-Link, Cisco og Linksys og mener at Linksys gir deg mest for pengene. En 11Mbit router skulle ikke koste stort mer en dette aksesspunktet.

Lenke til kommentar

Det er helt korrekt det du sier om ISP'er som ikke trenger en router for å koble til flere pc'er. Noen ISP'er gir deg faktiskt en router innebygged i ADSL-modemet. MEN en router er fortsatt et meget effektivt og enkel middel å beskytte pc'ene som du bruker mot angrep fra eksternt hold. Hvis du for eksempel bruker UPC sin bredbåndstilgang via kabel ... står du faktiskt på det samme IP-segment som alle naboene som er tilkoblet via samme kablingsboks. Det synes jeg er ganske skummelt.

 

Når det gjelder "trådløs" router så er de fleste ikke helt trådløs, dvs. de har porter for kablet tilkobling, så at en kan kjøre både kablet og trådløs nettverk mot disse.

Lenke til kommentar

Babycallen er helt ok. Vi er tre stk som deler nettilgang fra den her jeg bor. Den leverer signaler gjennom gipsplater / tynnere betong. Maskinen lengst unna står ca 30 meter fra AP.

 

 

slik er det:

 

 

[NGT-WAN]----[Cnet switch]-------[babycall :lol: ]-- -- -- -- [2laptops+1 stasj.]

|

|

FTP/MAIL servere

 

[FTP+mail er koblet til cnet'en.. tekstboksen her liker ikke asciarten min ;)]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...