Gå til innhold

hvilken vg1 linje er best?


dsfvvxdrikb

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+130498

Men over på det seriøse, det er ingen linjer så vidt jeg vet på vgs som inneholder det du spør om. Alle har bortimot like mange timer pr uke, lekser er frivillig, alle fag inneholder teori, du kommer ikke noe sted uten, når det kommer til praktisk innhold har du jo TIP, bygg og anlegg, samt elektro. Alle linjer har realfag, de har så mye fri som du selv vil ha, og alle er 3-5 års utdannelse, men igjen, det finnes nav hvor du får alt du spør om...

Lenke til kommentar

Men over på det seriøse, det er ingen linjer så vidt jeg vet på vgs som inneholder det du spør om. Alle har bortimot like mange timer pr uke, lekser er frivillig, alle fag inneholder teori, du kommer ikke noe sted uten, når det kommer til praktisk innhold har du jo TIP, bygg og anlegg, samt elektro. Alle linjer har realfag, de har så mye fri som du selv vil ha, og alle er 3-5 års utdannelse, men igjen, det finnes nav hvor du får alt du spør om...

men hvilken vg1 linje inneholder minst mulig teori, realfag, lekser osv. men har mye praksis og har bra utdanning?
Lenke til kommentar

Det høres ikke ut som du er moden nok for videregående ennå. Du bør ta en prat med rådgiver/veileder på skolen din og høre hvilke muigheter du har.

hva faen snakker du om? jeg lurer på hvilken linje har mest mulig praksis o.l, og minst mulig lekser og teori. jeg vurderer bygg og anlegg
Lenke til kommentar

Realfag får du bare om du velger det selv om du går for studiespesialiserende retning. Vanlig matte og naturfag må du ha uansett hva du velger, hvor vanskelig matta er avhenger av hva du velger. En kompis av meg gikk elektro, og de hadde vanskeligere matte enn jeg hadde på studiespesialiserende (jeg valgte, needless to say, P-matte).




Du får lekser og teori uansett hva du velger, men det er en kjensgjerning at det er lettere å få bedre karakterer uten å putte så mye arbeid i det på enkelte av yrkesfaglinjene - bygg og anlegg, TIP, elektro er eksempler.



Jeg håper at du har mer hederlige intensjoner enn det du gir inntrykk av her. VGS er ikke en syklubb, men mange elever later til å tro det, og folk som oppfører seg som om institusjonen er nettopp det ødelegger for alle andre som faktisk bruker skolen som et springbrett. Min venn på elektro gikk sammen med en gjeng med brødhoder som ikke hadde interesse av å lære eller følge med, og selv om han jobbet med fagene ble han rammet av slappfiskenes oppmøte; både av apatien, som gjorde noe med ham, men også av at lærerne måtte gjennomgå gammelt stoff om og om igjen, som gikk ut over hans læring og motivasjon. Intet er verre enn å sitte i en time og gjennomgå samme stoffet som man gjorde i de to foregående timene, fordi tre-fire idioter finner det for godt å investere bittelitt energi i arbeidet så de faktisk lærer noe.

Endret av Lucre
Lenke til kommentar

 

Det høres ikke ut som du er moden nok for videregående ennå. Du bør ta en prat med rådgiver/veileder på skolen din og høre hvilke muigheter du har.

hva faen snakker du om? jeg lurer på hvilken linje har mest mulig praksis o.l, og minst mulig lekser og teori. jeg vurderer bygg og anlegg

 

Du spør etter en bra utdanning som ikke inneholder teori, lekser eller normale, lange skoledager. Det tyder ikke på at du har realistiske forventninger eller ser hva som gjør en utdanning bra.

 

Har du hørt "There is no such thing as a free lunch"?

 

Du kan for øvrig finne mye informasjon om videregående med ett enkelt googlesøk.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498

Sry, men det finnes ikke lenger noen lette og kjappe løsninger for utdannelse. Vil du ha jobb i dag krever det arbeid på skolen og hjemme for å få gode karakterer som igjen betyr en god utdannelse som betyr jobb. Et sikkert kort til en kjapp utdannelse (4-5år) er en utdannelse innenfor elektro eller rørlegger. Snekker markedet er fylt opp med billige polakker siden det ikke er krav om godkjenning av vegger.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...