Gå til innhold

Skal bygge setup for 20k


Anbefalte innlegg

Hei, jeg skal snart bygge pc, og jeg lurer på om den kan bli bedre for samme pris eller billigere, og hvilken deler jeg må isåfall bytte ut?

 

  • Hva skal maskinen brukes til?: Gaming for det meste
  • Prisantydning: 20k for fullt setup
  • Skal maskinen overklokkes: Har tenkt til å overklokke ja
  • Fortrinnsvis AMD eller Intel-basert?: Intel
  • Er det deler du vet du ikke trenger? F.eks. skjerm, tastatur etc: Nei, skal ha alt.

Jeg har funnet deler jeg har tenkt på kommer her:

Grafikkort: Gigabyte GeForce GTX 970 G1 gaming

Prosessor: Intel Core i5 4690k

Minne: Corsair Vengeance Blue DDR3 8gb

SSD: Samsung 840 EVO 120gb

Kabinett: Cooler Master HAF X

Optisk enhet: Samsung SH-224DB

HDD: WD Black 1TB

Hovedkort: Asus MAximus VII Hero

Strømforsyning: Corsair RM750 750w

Skjerm: Benq XL2420Z

Headset: Sennheiser PC 363D

Mus: Razer Deathadder

Tastatur: Razer BlackWidow

OperativSystem: Windows 8.1

Ps: Burde jeg kjøpe ekstra vifter? Får 4 vifter med kabinettet.

Endret av Sonlar
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Prisforskjellen fra 120GiB SSD til 250GiB er ganske liten; typisk kr 650 for 120GiB og kr 900 for 250GiB. Derfor ville jeg først og fremst lagt litt mer på bordet for mer plass på systemdisk.

 

Dernest ville jeg revurdert hovedkortet. Innen samme brikkesett - Z97 her- vil opplevd ytelse og fps i spill være så godt som identisk om du sammenligner et billig hk mot et dyrt. Den eneste grunnen til å velge dyrere hk er om det er funksjoner på et dyrere kort som det billige ikke har. Samletest hos Tomshardware

 

8GiB minne er veldig greit; du kommer veldig langt med 8GiB nå og 8 til senere om behov. Hvis du skal overklokke ville jeg valgt 2133-2400Mhz minne om mulig men dette er ikke påkrevd.

Endret av torfinns
Lenke til kommentar

hei!

Jeg ville anbefalt deg å se på black refinary i denne tråden her ihvertfall! ;): https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1578470&page=1

 

Ekstra vifter skal strengt talt ikke være nødvendig, jeg ville også sett på et annet kabinett ;)

Eksempel på gode kabinett: R4 (for lyd demping, er samme som i tråden) eller R5 hvis du har litt mer penger å bruke og evt Phanteks Enthoo pro/luxe (for god luft gjennomflyt).

Med tanke på utstyr ville jeg kanskje valgt et mekanisk tastatur med brune taster (skal være en god allrounder). Vet coolermaster(cm storm), qpad, corsair, func og ducky ihvertfall skal ha noen gode ;).

Mus er jo veldig forskjellig fra hånd til hånd :p.

Ellers skal hodetelefonene du har funnet frem til være ganske gode, men her er ihvertfall noen andre du kunne sett på(liste jeg har laget over hodetelefoner med gode anmeldelser) ;): http://www.prisjakt.no/list.php?l=79027&view=b

Endret av The mystical forest
Lenke til kommentar

Selv ville jeg valgt Audio Technica ATH-M50x og en modmic i tillegg. Ca. Samme pris som den du valgte og tydelig bedre mikrofon og lyd.

Enig med Forest mtp. kabinett, EVGA 850w og R5 hos NetOnNet har en god pris og holder et høyt nivå jevnt over.

Jeg er strålende fornøyd med min CM Storm Quickfire, kan anbefale en fullsize versjon av den.

Lenke til kommentar

Selv ville jeg valgt Audio Technica ATH-M50x og en modmic i tillegg. Ca. Samme pris som den du valgte og tydelig bedre mikrofon og lyd.

Enig med Forest mtp. kabinett, EVGA 850w og R5 hos NetOnNet har en god pris og holder et høyt nivå jevnt over.

Jeg er strålende fornøyd med min CM Storm Quickfire, kan anbefale en fullsize versjon av den.

I spill tror jeg nok ikke m50x vil gi bedre lyd, da de er lukket(åpene gir større soundstage, dermed lettere å høre hvor lyder kommer fra) . Og hvis du skal ha lukkede er vel dt770 et bedre valg :-)

 

Noen gode alternativer som er åpne er k612 og dt990(disse kan finnes billig brukt også)

 

Micen på pc363 er faktisk en av de bedre, så pc363 er ikke et så dumt valg hvis du vil ha "alt i et" :-)

 

Her er forresten en ganske god samle-test hvis du er interessert i å lese ;-): http://www.head-fi.org/t/534479/mad-lust-envys-headphone-gaming-guide-update-1-4-2015-beyerdynamic-t70-added

Endret av The mystical forest
Lenke til kommentar

Hva synnes dere om dette buildet då?

 

Grafikkort: Gigabyte GeForce GTX 970 G1

Kabinett: Fractal Design Define R5

Strømforsyning: Evga SuperNova G2 750w

Cpu kjøler: Cooler Master Hyper 212 Evo

Hovedkort: Asus z97 pro gamer/Msi z97 gaming 5

Ram: Corsair Vengeance DDR3 8gb

Prosessor: Intel Core i5 4690k

HDD: Seagate Barracuda 2tb

SSD: Crucial MX100 256gb

 

Kan jeg få noe hjelp til å velge tastatur? :p

Valget står mellom:

 

Corsair Gaming K70 RGB

Ducky DK-9008 Shine 4

Func KB-460

QPAD MK-85

 

Ps, alle har brown switches

Lenke til kommentar

Imo så er Razer produkter forbruksprodukter, kanskje ikke noe problem med noe som blir utdatert med en gang. Men mekaniske switcher holder LENGE, da er det viktig at resten er på stell.

Jeg har hørt at kvalitetsjekken hos Razer sin produsent er dårligere. En god del høyere doa rate og holder ofte ikke like lenge. For meg er faktumet at Mx switcher er fra Tyskland nok i seg selv for at jeg foretrekker dem hvis det er "samme" produkt. Kjøper Fractal design, Noctua og Cherry av den grunn også.

Jeg ville satset på Ducky. Hvordan er Team Group sin RAM? De har nemlig en god del lavere pris på høyfrekvent RAM.

Lenke til kommentar

Hva synnes dere om dette buildet då?

 

Grafikkort: Gigabyte GeForce GTX 970 G1

Kabinett: Fractal Design Define R5

Strømforsyning: Evga SuperNova G2 750w

Cpu kjøler: Cooler Master Hyper 212 Evo

Hovedkort: Asus z97 pro gamer/Msi z97 gaming 5

Ram: Corsair Vengeance DDR3 8gb

Prosessor: Intel Core i5 4690k

HDD: Seagate Barracuda 2tb

SSD: Crucial MX100 256gb

 

Kan jeg få noe hjelp til å velge tastatur? :p

Valget står mellom:

 

Corsair Gaming K70 RGB

Ducky DK-9008 Shine 4

Func KB-460

QPAD MK-85

 

Ps, alle har brown switches

Hvor mye koster dette nå? Det kan da umulig være 20 000?
Lenke til kommentar

Imo så er Razer produkter forbruksprodukter, kanskje ikke noe problem med noe som blir utdatert med en gang. Men mekaniske switcher holder LENGE, da er det viktig at resten er på stell.

Jeg har hørt at kvalitetsjekken hos Razer sin produsent er dårligere. En god del høyere doa rate og holder ofte ikke like lenge. For meg er faktumet at Mx switcher er fra Tyskland nok i seg selv for at jeg foretrekker dem hvis det er "samme" produkt. Kjøper Fractal design, Noctua og Cherry av den grunn også.

Jeg ville satset på Ducky. Hvordan er Team Group sin RAM? De har nemlig en god del lavere pris på høyfrekvent RAM.

For å si det slig lysene på dine m. Switches har mye høyere fail rate enn de andre på markedet. Logitech sine taster er bedre enn både racer og cherry igjen.
Lenke til kommentar

Hva synnes dere om dette buildet då?

 

Grafikkort: Gigabyte GeForce GTX 970 G1

Kabinett: Fractal Design Define R5

Strømforsyning: Evga SuperNova G2 750w

Cpu kjøler: Cooler Master Hyper 212 Evo

Hovedkort: Asus z97 pro gamer/Msi z97 gaming 5

Ram: Corsair Vengeance DDR3 8gb

Prosessor: Intel Core i5 4690k

HDD: Seagate Barracuda 2tb

SSD: Crucial MX100 256gb

 

Kan jeg få noe hjelp til å velge tastatur? :p

Valget står mellom:

 

Corsair Gaming K70 RGB

Ducky DK-9008 Shine 4

Func KB-460

QPAD MK-85

 

Ps, alle har brown switches

Syns det ser veldig bra ut nå jeg! ;).

 

Men som Winnetou sier kunne du benyttet deg av noen pakker hvis dette er billigere (er det som regel) ;). Netonnet har noen pakker med cpu,ram, og hk også som du kunne sett på :)

 

Vanskelig å si med tastatur, da jeg syns dette er en del personlig preferanse(alle skal vel uansett være bra) :)

Endret av The mystical forest
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...