Gå til innhold

Billig LTE/4G ruter (innebygget sim-slot)?


Anbefalte innlegg

Jeg skal bo midlertidig i en leilighet i en annen by de neste 3-4 månedene. Da har jeg tenkt at den enkleste løsning for internett er LTE/4G mobilt bredbånd uten binding (må evt regner på det med binding).

 

Uansett, ser ut ti lat Netcom (og Chess) har det beste "tilbudet" om dagen med både full hastighet (80Mbps) og datapakke på 100GB (starter sikkert med 30GB og oppgrader om jeg trenger). Er det andre leverandører som har noe tilsvarende?

 

Om jeg ikke binder meg, koster mobil-ruteren 1200,-. Det jeg lurer primært på er noen vet om noen 4G rutere som er billigere? Alle jeg har funnet, som også er billigere, støtter kun 4G via USB modem, ikke direkte med egen SIM-slot, men da er jeg mer eller mindre like langt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for svar.. men nevnte som sagt at ruter+4g-usb ikke var så aktuelt. Da er jeg like langt i pris sansynligvis. Kanksje eBay har noen billige, men det tar litt tid å få tak i og sansynligvis fortolling..

 

Hjemme har jeg full FW,ruter og wifi opplegg, men jeg her, midlertidig, ser jeg for meg 4G som tilfredsstillende løsning for noen måneder.

 

Blir vel sansynligvis 4G miniruter til 1200,- da og et dataabo på 30GB (med oppgradering til 100GB om 30 blir for lite).

Lenke til kommentar

Hvorfor er en router der du setter modemet i usb-utgangen uaktuelt? Det har også mange fordeler. Du kan ta med deg bare modemet på reise. Du kan bruke en ekstra usb-forlengerkabel å plassere modemet der det tar inn signalet sterkest (f.eks i en vanntett boks ute på veggen). Du kan også bytte bare modemet når nye standarder/hastigheter blir tilgjengelige.

Lenke til kommentar

Jeg har netcom 100gb og "hjemmerouteren" altså selveste grompakka.

 

Jeg brukte litt tid på å finne beste løsning, og det virker som usb pluggene er ganske dårlige når det kommer til dekning. Selv opplevde jeg ganske god pinh/nedlasting med mobil, men hjemmerouteren trumfer dette.

 

4g miniruter gir samme hastigheter der jeg er son den dyrere varianten. (drammen)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...