Gå til innhold

[Løst] Prosessoren blir Varm!


Mariusbu

Anbefalte innlegg

Nå er prosessoren 90 grader mens jeg er i bios, hva skal jeg gjøre?

 

Vel du kan prøve en god luftkjøler for å se om det hjelper. Kanskje litt mot logikken om at ditt vannkjølingssett er bedre, men en luftkjøler kan få bedre kontakt - mer press ned mot CPU. Som f.eks Noctua NH-D15.

 

Eller du kan returnere din CPU til der du kjøpte den med å forklare situasjonen. Ikke sikkert de godtar det, men du kan prøve.

 

Edit : Har du prøvd å oppdatere BIOS på hovedkortet? Kan hende temps blir lest av litt feil også. Kanskje usannsynlig, men verdt å prøve.

Endret av Betroz
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan jeg bruke tørkepapir til å fjerne kjølepasta fra prosessoren?

 

Bare det, NEI, absolutt ikke. Bruk dette her. Tørk av med noe som ikke loer eller legger igjen mye støv som f.eks en passende microfiberklut eller mykt kjøkkenpapir (Lambi).

 

Ditt vannkjølingssett skal holde fint til din CPU, så jeg mistenker nå at du gjør noe galt...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Kan jeg bruke tørkepapir til å fjerne kjølepasta fra prosessoren?

 

Bare det, NEI, absolutt ikke. Bruk dette her. Tørk av med noe som ikke loer eller legger igjen mye støv som f.eks en passende microfiberklut eller mykt kjøkkenpapir (Lambi).

 

Ditt vannkjølingssett skal holde fint til din CPU, så jeg mistenker nå at du gjør noe galt...

 

Okei, men jeg skjønner ikke hva jeg kunne ha gjort galt

Lenke til kommentar

 

 

Kan jeg bruke tørkepapir til å fjerne kjølepasta fra prosessoren?

 

Bare det, NEI, absolutt ikke. Bruk dette her. Tørk av med noe som ikke loer eller legger igjen mye støv som f.eks en passende microfiberklut eller mykt kjøkkenpapir (Lambi).

 

Ditt vannkjølingssett skal holde fint til din CPU, så jeg mistenker nå at du gjør noe galt...

 

Okei, men jeg skjønner ikke hva jeg kunne ha gjort galt

 

 

Du har fått noen tips oppover i tråden nå. Funker ikke det, så kan du prøve en garanti/RMA sak der du kjøpte CPU eller Corsair kjøleren. Lykke til videre :)

Lenke til kommentar

 

 

 

Kan jeg bruke tørkepapir til å fjerne kjølepasta fra prosessoren?

 

Bare det, NEI, absolutt ikke. Bruk dette her. Tørk av med noe som ikke loer eller legger igjen mye støv som f.eks en passende microfiberklut eller mykt kjøkkenpapir (Lambi).

 

Ditt vannkjølingssett skal holde fint til din CPU, så jeg mistenker nå at du gjør noe galt...

 

Okei, men jeg skjønner ikke hva jeg kunne ha gjort galt

 

 

Du har fått noen tips oppover i tråden nå. Funker ikke det, så kan du prøve en garanti/RMA sak der du kjøpte CPU eller Corsair kjøleren. Lykke til videre :)

 

testet med stock kjøler nå, ligger på rundt 30 grader nå. så det blir det å sende inn kjøleren

Lenke til kommentar

Hei Johan

 

Bakplaten sitter riktig og kjenner at pumpen vibrerer ja, men som sagt er tempraturene der høyere enn med stock kjøleren fra Intel. Har et asus maximus v extreme hovedkort

 

Då tror jag att jag vet vad felet är, när vi designade monteringsbracketen för kylarna så gjorde vi det efter Intels specifikationer, vissa moderkortstillverkare har gått ifrån Intels specifikationer och använder sig av tunnare PCB vilket gör att kylaren inte går att skruva åt tillräckligt mycket.

 

Det har hjälpt för många att montera några små brickor mellan backplaten och moderkortet. Om du har möjlighet till att testa så gör det, sett många som de hjälpt för. :)

Lenke til kommentar

 

Hei Johan

 

Bakplaten sitter riktig og kjenner at pumpen vibrerer ja, men som sagt er tempraturene der høyere enn med stock kjøleren fra Intel. Har et asus maximus v extreme hovedkort

 

Då tror jag att jag vet vad felet är, när vi designade monteringsbracketen för kylarna så gjorde vi det efter Intels specifikationer, vissa moderkortstillverkare har gått ifrån Intels specifikationer och använder sig av tunnare PCB vilket gör att kylaren inte går att skruva åt tillräckligt mycket.

 

Det har hjälpt för många att montera några små brickor mellan backplaten och moderkortet. Om du har möjlighet till att testa så gör det, sett många som de hjälpt för. :)

 

jeg har testet med skru på noen 1mm skiver bak, men det ble ikke noe bedre av det :(

Lenke til kommentar

Hva med å gå for en Noctua NH-D15 luftkjøler? Den kjøler bare 5 grader dårligere enn de beste AIO vannsetta.

Har sendt inn vannkjøleren til komplett nå, så blir vell det hvis den blir fiksa eller jeg får en ny. Eller så er den en mulighet får at jeg kjøper luftkjøler :D

Lenke til kommentar

 

Viktig å rense CPU med det jeg linka til oppover i tråden her slik at det ikke ligger rester av gammel kjølepasta igjen. Heller ikke støv på CPU. Pirkete, men hver grad teller :p

jeg har dette settet: https://www.komplett.no/akasa-tim-kit/611388fungerer det like bra?

 

 

Den burde holde til å rense med. Kjølepastaen som følger med er nok ikke like god som den til Noctua menne.

Lenke til kommentar

 

Hva med å gå for en Noctua NH-D15 luftkjøler? Den kjøler bare 5 grader dårligere enn de beste AIO vannsetta.

Har sendt inn vannkjøleren til komplett nå, så blir vell det hvis den blir fiksa eller jeg får en ny. Eller så er den en mulighet får at jeg kjøper luftkjøler :D

 

 

Okej synd de inte hjälpte, hoppas den nya fungerar bättre. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Hva med å gå for en Noctua NH-D15 luftkjøler? Den kjøler bare 5 grader dårligere enn de beste AIO vannsetta.

Har sendt inn vannkjøleren til komplett nå, så blir vell det hvis den blir fiksa eller jeg får en ny. Eller så er den en mulighet får at jeg kjøper luftkjøler :D

 

 

Okej synd de inte hjälpte, hoppas den nya fungerar bättre. :)

 

Det er litt synd ja, men takk for at du prøvde å hjelpe meg. Setter stor pris på det :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...