Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

[Løst] Glidemiddel under samleie


Anbefalte innlegg

Jeg bruker til vanlig helt vanlig Vaselin som man får kjøpt i en dagligvarebutikk.
Har i tillegg middelet "Carmex", har hørt at dette også kan brukes som glidemiddel under samleie? Har prøvd Carmen mot tørre/sprukne lepper ettersom jeg sliter med leppene i vinterperioden (kulde-forskjellen).

Men selv synes jeg ikke Carmex virker like "glidende" som Vaselin. Har enda ikke prøvd Carmex under samleie, kun brukt prevensjon og glidemiddel.

 

Finnes der noen med erfaring?

På forhånd; nei jeg gidder ikke å gå til et apotek eller en butikk før å kjøpe et bedre produkt.. Ikke til å begynne med ihvertfall :p

Endret av KVTL
Anonymisert
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

OBS! Vaselin + endel andre midler kan ødelegge kondomer, ergo det er større sjanse for befruktning og/eller seksuelt overførbare sykdommer!

 

Det er nok også endel midler som ikke er så gode for kvinnenes vagina over tid, tenker da på infeksjoner, fare for sopp utvikling eller annet.

 

Selv om du sier at du ikke vil dra på apotek etc så vil jeg allikevel anbefale å skaffe deg noe skikkelig glidemiddel, de er laget for dette formålet og skal være testet! Bruk da gjerne netthandel fra noen av de store anerkjente erotiske nettbutikkene i Norge eller utlandet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

OBS! Vaselin + endel andre midler kan ødelegge kondomer, ergo det er større sjanse for befruktning og/eller seksuelt overførbare sykdommer!

 

Det er nok også endel midler som ikke er så gode for kvinnenes vagina over tid, tenker da på infeksjoner, fare for sopp utvikling eller annet.

 

Selv om du sier at du ikke vil dra på apotek etc så vil jeg allikevel anbefale å skaffe deg noe skikkelig glidemiddel, de er laget for dette formålet og skal være testet! Bruk da gjerne netthandel fra noen av de store anerkjente erotiske nettbutikkene i Norge eller utlandet.

Det lureste kan vel forsåvidt være å bruke den mest brukte og vanlige prevensjonen kondom..? Disse er heller ikke 100%, ettersom det kan oppstå feil under produksjon (har gjort litt research på dette). Får se hva hun sier selv.. :)

Lenke til kommentar

Eneste som er 100% sikkert mot befruktning og seksuelt overførbare sykdommer er 100% avhold fra seksuell aktivitet. Men det er vel ikke så mye gøy!

 

Som sagt - Vaselin ødelegger kondomer, ikke å anbefale!

 

Ellers så er jo kondomer innsatt med litt glidemiddel og ofte sæd drepende krem, som hjelper mot å forhindre befruktning.

 

Ellers så har kondomprodusenter høy kvalitetssikring på varene de produseres, så det er større sjanse for brukerfeil enn produksjonsfeil. De vanligste brukerfeil er å ikke presse ut luften før man ruller resten nedover penis og rifter i kondomen pga skarpe negler, tenner eller annet. Pass også på å rulle ned forhuden før man trer på kondomen!

 

Det er kun to prevansjoner som også hjelper til å forhindre seksuelt overførbare sykdommer, det er Kondom og Femidom. Femidom er mer eller mindre ett dødt produkt og vanskelig å oppdrive, dette er en form for kondom som kvinnen trer inn i vagina før samleie. Det er også mer "tukl" å sette inn riktig enn det er å tre på kondom! Har man fått treningen i å tre på kondom så er det gjort på 123. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Carmex inneholder alt mulig rart, så det er nok best å holde det på utsiden; vaselin er bedre slik sett. Rapsolje og olivenolje og sånt vil vel også fungere og har historisk sett vært brukt til dette. Dog - på samme måte som vaselin går de dårlig med kondomer.

 

(Alternativt hører jeg rykter fra den heterofile siden av verden om at gitt nok forspill er det ikke sikkert du vil trenge glidemiddel - selv om det også varierer fra jente til jente.)

Endret av Djn
Lenke til kommentar

Carmex inneholder alt mulig rart, så det er nok best å holde det på utsiden; vaselin er bedre slik sett. Rapsolje og olivenolje og sånt vil vel også fungere og har historisk sett vært brukt til dette. Dog - på samme måte som vaselin går de dårlig med kondomer.

 

(Alternativt hører jeg rykter fra den heterofile siden av verden om at gitt nok forspill er det ikke sikkert du vil trenge glidemiddel - selv om det også varierer fra jente til jente.)

 

Jeg har aldri brukt glidemiddel annet en naturens egne.

 

Anonymous poster hash: 2a422...6ab

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...