Gå til innhold

Hjelp til å søke videregående skole!


Anbefalte innlegg

Hei. Jeg er skal snart søke vgs, men jeg har ikke peiling på hvilken skole jeg bør søka. Jeg har tenkt å søka studiespesialisering utdanningsprogram, snitte mitt er ikke den beste er ca.4, og jeg bur i Hordaland. Vet dere noe gode vgs der jeg bør søka, og som jeg kan komme inn.

Har sett på litt forskjellige skoler. Vist dere kunne sagt noe om disse skolene. F.eks Hva har vore snitte for å komme inn? Hvordan er miljøet? Hvordan er undervisninga? osv...?

 

Fana Gymnas

Amalie Skram

Bergens Katedralskole

Øystese

U.Pihl

Nordahl Grieg

Bergens Private gymnas

Tanks vgs

Tertnes

Eller noen andre skoler jeg bør sjekke ut?

Endret av deimantas
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjenner folk på BPG og Katedralskolen. Folka på BPG er ganske sossete, og jeg har et inntrykk av at de som ikke kommer inn på Akademiet går der. Kommer ikke fra Bergen tho..
Kjenner noen på Katedralskolen også. Veldig koselige folk, mer vet jeg ikke. Går selv på en annen katedralskole og mulig det er der som her, at folk er litt "merkelige", men alle passer inn.

Lenke til kommentar

Spørs hvor du bor, jeg ville valgt Danielsen Videregående Skole. Jeg går der selv, siste året.

Dersom du er glad i matte og realfag generelt anbefaler jeg deg å søke i forskerklassen. Goder: 2 uker til JAPAN i VG3, og en tur til NTNU i VG2. Generelt gode lærere og god realfagsmiljø.

 

Det koster noe å gå der siden det er en privatskole, men jeg ville sett på den som en liten invistering.

Lenke til kommentar

Spørs hvor du bor, jeg ville valgt Danielsen Videregående Skole. Jeg går der selv, siste året.

 

Dersom du er glad i matte og realfag generelt anbefaler jeg deg å søke i forskerklassen. Goder: 2 uker til JAPAN i VG3, og en tur til NTNU i VG2. Generelt gode lærere og god realfagsmiljø.

 

Det koster noe å gå der siden det er en privatskole, men jeg ville sett på den som en liten invistering.

Kan du seie noe om hva det ville koste?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...