Gå til innhold

Kobet til ruter men ingen nettilgang


Anbefalte innlegg

Hei,

 

For to dager siden startet problemene med nettverk på den ene maskina mi, først ble det tregere enn vanlig for så å slutte å fungere helt. Jeg sitter nå igjen med en idikator på oppgavelinjam som sier at jeg har full signal og internett tilgang mens i realiteten har jeg null internett tilgang over alle tjenester.

 

Alle andre maskinene fungerer helt fint og kjapt og den maskinen det er snakk om bruker en USB mottaker som er testet god på andre maskiner.

 

Mellom problemets oppstand og den fungerende tilstanden har det ikke blitt installert noen programmer på maskinen utenom steam spill, og det siste jeg gjor før tilgangen forsvant helt var å installere AVG Free og gjorde en scann som fant en trussel.

 

Har forøvrig installert adapterdriverne på nytt, flushet DNS og fornyet IPv4 instillingene, samt slettet C:/Temp innholdet

 

Kunne det ha vært at et virus hindret tilgangen min g nå som det er slettet har den gjort instillingene korrupt og hva kan eventuellt gjøres for å utbedre dette?

 

På forhånd takk!

Endret av CrabHabit
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Erfaringsmessig er det lite å gjøre hvis virus har ødlagt noen systemfiler.

Det enkleste å greieste er å ta en reinstallasjon av operativsystemet, hvis det ikke er mye å ta backup av.

 

Går vel ut i fra du har prøvd flere nettlesere, sikkerhetsmodus, med drivere.

Får du tilgang til routeren eller ikke? Ved på pinge den.

Lenke til kommentar

Sjekket flere nettlesere, alt var uten internett utenom Skype på en eller annen merelig måte.

 

Fant nettopp en fiks for problemet som besto av å fjerne alle programmer utenom windows tjenester fra boot listen, er sikkert ne midlertidig fiks, mens minstanken ligger i at et virus prøver å kjøre en prosess på boot for å blokkere tilgangen. Skal sees nærmere på

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...