Gå til innhold

MBP early 2013 dual gpu henger v. switch


Anbefalte innlegg

Ihvetfall tror jeg det er årsaken til problemet. Skjermen fryser, og jeg kan ikke gjøre noe ting, må resette maskinen, eventuelt logge inn remote og skru den av. Det går altså an å logge inn med ssh og kjøre shutdown. Den går likevel ikke helt ned (tror jeg, skjermbildet blir stående), og rebooter ikke (heller ikke med -o)

 

Kjører gfxCardStatus slik at jeg bruker discrete card (NVIDIA GeForce GT 650M 1024 MB) hele tiden, og da ser det ut til at hengene ikke forekommer.

 

Div EPRAM og diverse andre magiske tastaturakkorder har ikke hjulpet.

 

Er det noen som har erfaring med hvordan Apple håndterer sånne reklamasjoner? Eller fins det en fiks på nett jeg ikke har sett, og som ikke Apple distribuerer (kjører en clean install Yosemite)

 

Noen som vet om det er mulig å tvinge bruk av nvidiakortet v. oppstart - automatisk? gfxCardStatus husker ikke at dette var valgt gjennom reboot. Har valgt grafisk ytelse fremfor batteritid i Energy-oppsettet, men det ser ikke ut til å være en "hard" innstilling, virker mer som et hint til OS'et om hvordan switchingen skal prioriteres.

Endret av quantum
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...