Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Karaktersnitt på ungdomsskolen


Anbefalte innlegg

Hei, jeg går mitt siste år på Ungdomsskolen, og jeg fikk karakterutskriften for 1. semester.

 

Når jeg så på karakterene jeg fikk, ble jeg ikke særlig fornøyd. Fikk tre 5-ere, noen 4-ere- noen 3-ere og noen 2-ere. Det er noen fag jeg er veldig god, mens det er andre jeg ikke er så god i.

 

Isåfall, jeg regnet ut karaktersnittet mitt på disse karakterene, og svaret ble 3,5.

 

Jeg følte meg ikke særlig stolt over det.

 

Derfor spør jeg, er mitt karaktersnitt for lavt, eller er det noen grense på hvor høyt det skal være?

 

Heldigvis gjelder ikke disse karakterene når jeg skal søke på videregående, men de neste gjelder. Så fra nå av skal virkelig skjerpe meg, og virkelig få noen sabla gode karakterer!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

3.5 er lavt ja. Ender vel opp på en ghetto skole med noe sånt, med mindre du søker elektro/bygg på noen velkjente skoler. kanskje du kan slutte å spise bananer i timen /se på jungelboken og heller følge med i timene??

Spørs jo hvor han bor. Hvis han bor i f.eks Oslo med det snittet så vil han komme inn på en ghetto skole med et dritt miljø.

Endret av MathiasOslo
Lenke til kommentar

 

3.5 er lavt ja. Ender vel opp på en ghetto skole med noe sånt, med mindre du søker elektro/bygg på noen velkjente skoler. kanskje du kan slutte å spise bananer i timen /se på jungelboken og heller følge med i timene??

Spørs jo hvor han bor. Hvis han bor i f.eks Oslo med det snittet så vil han komme inn på en ghetto skole med et dritt miljø.

 

 

De fleste skolene i Oslo, særlig på østkanten er ghetto. Dette sier jeg fordi jeg har selv gått på en skole i dette området.

Lenke til kommentar

Ja, du kan søke utenfor fylket ditt. Men du blir IKKE førsteprioritert, og du bør da ha gode karakterer for å komme inn på noen skole, med mindre du har særlige grunner for å søke utenfor fylket, som at en forelder bor der, det er en landslinje ell. lignende.

 

Jeg foreslår at du tar deg sammen nå den siste terminen, du har et mål og det er å komme inn på media linjen(?). Da syns jeg du skal prøve å gjøre ditt beste for å bedre karakterene slik at du kommer inn på skolen og linjen du vil. Har du gode karakterer får du bare flere og bedre muligheter, dette gjelder alltid! 3,5 er ganske lavt, men det kommer helt ann på skolen, antall søkere og deres snitt.

På U.skolen så skal det ikke så veeeeldig mye til for å bedre karakterene. Ta deg selv litt i nakken så går det bra! ;)

Endret av soleng
Lenke til kommentar

Har ikke lest gjennom andre svar her, men svarer likevel.

3,5 er et ganske greit snitt. Med mindre du bor på et gudsforlatt sted med veldig smarte folk kommer du nok helt sikkert inn på linja. De ulike skolene har jo ulikt snitt da, men hvis du finner ut hvilken du ønsker å gå på har du jo et mål å jobbe deg mot :)

Karakterene på ungdomsskolen teller ingenting når du har komt inn på vgs. Selv angrer jeg på all tiden jeg la ned i skolen på den tide, mtp at jeg hadde gode forutsetninger for å komme inn på det jeg ønsket uansett, men det er aldri en dum ting å lære seg gode vaner!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

3.5 er lavt ja. Ender vel opp på en ghetto skole med noe sånt, med mindre du søker elektro/bygg på noen velkjente skoler. kanskje du kan slutte å spise bananer i timen /se på jungelboken og heller følge med i timene??

Spørs jo hvor han bor. Hvis han bor i f.eks Oslo med det snittet så vil han komme inn på en ghetto skole med et dritt miljø.

 

 

De fleste skolene i Oslo, særlig på østkanten er ghetto. Dette sier jeg fordi jeg har selv gått på en skole i dette området.

 

Nå bor jo de fleste innvandrerne i Oslo på østkanten, da er naturlig at det er der ghetto skolene blir "opprettet".

Endret av MathiasOslo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...