Gå til innhold

Nå kaster Microsoft seg inn i kampen om fremtiden


Anbefalte innlegg

Ja, de hadde noen enda tidlgere prototyper som folk fikk prøve. Det vil ikke si at det de brukte på scenen var ferdige produkter, selv om de ser ferdige ut fra utsiden.

 

De kan si hva de vil, jeg nekter å tro at Microsoft sitter med ferdige produksjonsversjoner av dette nå, og velger å ikke shippe på lenge fordi ... hvorfor egentlig? Det er lett å lage kraftig hardware for å vise frem. Det å få den til å være solid, ha god battterilevetid, effektiv kjøling etc. er det som faktisk er vanskelig.

 

Å ferdigstille HW nå, så lenge før launch, ville vært spektakulært dumt av dem, rett og slett. Men det er klart de ønsker å gi inntrykk av å være lenger enn de er - det er ren markedsføring.

 

For å være ærlig tror jeg dette blir en flopp i versjon én. Som mange på nett har påpekt - ta en titt på launch-videoene til Kinect og sammenlikne med hva produktet man kunne kjøpe faktisk ble.

 

(Når det er sagt; om de kommer innafor 50% av hva de viste på launch kommer jeg til å kjøpe én, nesten uansett pris)

Endret av Audun_K
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den beste sammenligningen er vel med 1. gen IPhone. Da tok det også lang tid fra lansering til salg. Microsoft kan ha fullført produktet og laget ett endelig design, men de må fortsatt vente på at produksjonen kan sette inn. I tillegg så må de jo vente på Windows 10 også.

Lenke til kommentar

Den beste sammenligningen er vel med 1. gen IPhone. Da tok det også lang tid fra lansering til salg. Microsoft kan ha fullført produktet og laget ett endelig design, men de må fortsatt vente på at produksjonen kan sette inn. I tillegg så må de jo vente på Windows 10 også.

 

Godt eksempel, særlig fordi gen 1 av iPhone var ekstremt uferdig da den ble vist :) Det er langt fra engineering prototype, via functional prototype til ferdig produkt. Det vanskeligste er å få til produksjon, ikke å få til produkt, og produktet er stort sett en effekt av produksjonsprosessen.

 

Så selv om MS sikkert har finalized det elektriske designet tviler jeg sterkt på at de har noe som kan settes i masseproduksjon på en god stund ennå. Det ville ialfall vært et ekstremt avvik fra normalen.

 

Så fort som utviklingen går innenfor hardware er det jo også galskap å sitte og vente på produksjon, mens verden går videre.

Endret av Audun_K
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...