Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Internet Wifi router og cola boks på antenna


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Regnet, målt, lagd og testet. Absolutt! Den hjemmelagde antenne slo retningsbestemte antenner i 700,- klassen. Det som er viktig er å få riktig mål, men dette finnes det kalkulatorer for på nettet. Ønsker du det kan jeg sende deg rapporten jeg lagde på VGS, dog den mangler målinger med original antenne, så jeg vet ikke hvor mye bedre den var. Dog, flere steder på nettet sier dem har klart å oppnå 16dB økning, eller 32 ganger så bra signal. Jeg fikk i alle fall overført et par filer med en avstand på over 100 meter. Jeg hadde også regnet med at frekvensen skulle være 2,6GHz, og ikke 2,4GHz, så den ble ikke best i klassen, da målene mine ble feil.

Får du tak i riktig plugg til antenne osv slik at du kan koble den til et nettverkskort så kan du måle signalstyrken med for eksempel inSSIDer. Jeg er i alle fall svært interessert i resultater hvis du gjennomfører dette!

PS! Jeg kan sende deg rapporten min hvis du ønsker. Jeg har også rapporten til en medelev hvis interessen skulle være der.

Lenke til kommentar

Kona kom over en video fra ett utenlands nettsted hvor det var en video hvor dem viste hvordan man skulle få bedre signaler på Wifi ved å ta en brusboks og klippe den opp og sette den på wifi antenna.

Hva tror folket om det?

 

 

 

Det skal i teorien virke med cola-bokser ja, prøv :dremel: er ikke så masse du eventuelt taper ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...