Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Studentbil, ~ 2000 mod. Mazda 323 vs Nissan Almera?


Anbefalte innlegg

Så pålitelig som mulig, lavt drivstofforbruk, men kommer også til å bli brukt til lengre turer på 20-40 mil innimellom. Har sett endel på Mazda 323 2000-2001, tilsvarende Almera. Noen erfaringer og tips om hvilken jeg burde gå for, og hvilket prissjikte jeg burde legge meg i? Virker for meg som at "storservice" med dempere og understellsdeler ligger på rundt 150.000km på 323. Så valget er en som har gått kort, ~100.000km eller en som har passert 200.000km til en rimeligere pris, men som har fått litt deler byttet.

Ser og at Almera har registerkjede mens 323 har reim. Så det er vel en besparelse det og.

Har en kamerat som har en eldre 323, typ 93 modell, og han mener at de eldre mazdaene er mer driftsikre enn 2000-2001 modellen jeg tenker på...

Tips? :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

De to der vil jeg tipper er veldig like på de områdene du snakker om, men det kommer an på tilstanden til hver inviduelle bil.

 

Jeg anbefaler deg å prøve begge for å finne ut hvilken du synes er best å kjøre og hvilken du sitter best i, for så å finne det beste eksemplaret av den modelen du har mest lyst på som du har råd til. Lavere km stand er en fordel, men hvis du finner noen med veldig lav km stand kan det bety at bilen er mye småkjørt som ikke er bra igjen

 

Far kjøpte ny 626 i 1998. Når han solgte den var den kjørt ca 260~270 000km. Det eneste som jeg kan huske han hadde problemer med på denne var abs sensorene, men på slutten brukte den ekstremt mye olje

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...