Gå til innhold

Hvordan er det med perm i hæren?


ub40

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kunne vel fint postet denne en annen plass, men gjort er gjort. Hvor mye perm man får i førstegangstjenesten varierer vel veldig. Hæren som du nevner, kan muligens være litt strengere enn sjøforsvaret og luftforsvaret, tror jeg.

 

Og alt kommer an på hvilken tjeneste du får. Er du heldig med tjenesten og for eksempel slipper unna vakt&sikring-tjenesten, så får du f. eks fri hver helg.

 

Jeg selv var i hæren og utplassert på Setermoen. Rekrutten varte vel ca 6 uker.. fikk litt over 1 uke perm etter dette. Og etter rekrutten hadde vi fri hver helg, i alle fall nesten. Sluttet fredag 16.00 og startet igjen mandag 08.00 ca. Altså liten tid på å reise hjem.. da skulle det helst vært noen lengre helger. Husker faktisk ikke hvor mange permer jeg hadde i løpet av et år, men vi fikk en god ferie etter rekrutten og en god sommerferie. Bortsett fra disse 2 periodene var det sikkert noen små permer (langhelger).

 

Vet ikke hvordan det er nå, men da jeg var inne skulle det svært mye til for å bare søke om fri noen dager.. men hadde som sagt fri i helgene, men er ikke alle som er så heldige, tror jeg.

 

Om du blir utplassert på en base i Oslo-området, så kan du sikkert lett reise hjem i helgene.. men verre blir det om du blir plassert i nord en plass. (og ikke er bosatt i området)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Tjenestegjør i Sambandsbataljonen og vi har roughly 1 perm på 3-4 dager i måneden (med betalt flybillett tur-retur hvis du bor langt unna). Hadde rundt 3 uker perm i jula og over nyttår. Ryktes lengre perm ved påsketider også. Ellers hadde vi mye helge- og kveldstjeneste under rekrutten, men nå er vi vanligvis ferdig til middag (15:30) og har perm i helgene. Skal du sove andre steder enn i kassernen i helgene skriver du dette i en bok, så er det bare å stikke. Ellers har du så godt som krav på perm ved spesielle anledninger (begravelser, dåp, bryllup..). Mer velferdspermer (bursdager, slektstreff, osv..) kommer an på befalet ditt og hva som skjer framover.

Håper dette hjeper.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...