Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Anbefalte innlegg

Hei

 

Kjøpte en maskin hos komplett i fjor høst fordi Gaycern jeg hadde ble helt føkka. Nå har denne maskinen bynnt å bli oppstanasi. Av og til når jeg slår den på lægger alt på maskinen fra oppstart. Chrome lægger, musikken på spotify lægger, videospilling lægger, etc. Eneste som hjelper er å restarte maskinen. Dette problemet begynner å gå meg på nervene og håper noen her inne kan hjelpe.

 

Maskinen er en selvbygger fra, som dere sikkert har skjønt, komplett.no. Spes. er som følger:

 

Cooler Master B500, 500W PSU

MSI B85M-E45, Socket-1150

Intel Core i3-4150

HyperX Fury DDR3 1600MHz 4GB White

MSI GeForce GTX 750 1GB PhysX CUDA

WD Desktop Blue 1TB

 

Har lagt merke til at Spotify åpner SpotifyHelper.exe flere ganger. Det smme gjør Chrome med chrome.exe*32. Er dette normalt

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hørtes ut som du har fått lagt flere oppgaver inn enten i oppstart, eller at du har fått innstallet batch fil som kjører opp "alt du har".

Last ned autorun programmet.

 

Her sjekker du hva som stater opp, og her kan du slå av eller på i auto oppstart.

 

Se her:

http://technet.microsoft.com/en-us/sysinternals/bb963902.aspx

 

Velger å legge ved en skjermdump av autorun.

 

Ser du noe som ikke skal være der?

post-370557-0-80475900-1421066104_thumb.png

Lenke til kommentar

Ikke umiddlebar.

Klikker du på "Timestamp" får du kronologisk oppstilling av hva er gjort sist/først. Legg da merke til de nyeste installasjoner. Ser litt på de forskjellige iE installer du har under oppstart. Du har mange, og underes over hvorfor? Her kan du kjøre en system test av det du har:

 

http://www.eset.com/int/home//products/online-scanner/

 

Jeg vet om et annet gratis sjekk program, (skal finne det på nettet). Dette programmet rangerer alle dine programmer fra grønn sone, og over til rød sone, basert å de mest kjente falske programmer som malware etc.

Lenke til kommentar

Etter at jeg la ut bilde har maskinen funket som normalt. Nå skal det sies at jeg slo av, eller "unchecked", noen program i det autorun. Blant annet SpotifyWebHelper.exe og et par andre. Var fristet til å reformater maskinen, men har lagt den tanken på is. Skulle dette skje igjen tror jeg det kan være en god ide å ta kontakt med komplett. Uansett så skal alle som la ut innlegg ha hjertelig takk for hjelpen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...