Gå til innhold

Ikt Servicefag sterkt valg?


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Kan begynne med å fortelle min studie historie ganske kjapt. Lenge vist at jeg ville drive med IT, men ikke helt hva. Likte å skru litt på fritiden så gikk TIP VG1 for så å gå IKT servicefag VG2. Flyttet fra hjembyen og til Oslo da jeg fikk meg en lærlingeplass her i ett lite firma. Jeg har nå 7 mnder igjen av lærlingetiden å sitter pr dags dato med en uoffisiel tittel som System Administrator. Da vi er ett lite firma ble jeg bare kastet ut i det å lærer ved å gjøre.

Da jeg er ferdig med lærlingetiden vil jeg få fast ansettelse. Planen min var hele veien å gå Y-veien etter lærlingetiden, men nå trives jeg så godt her mens jeg samtidig får utviklet meg mer og mer for hver eneste dag som går.

 

Jeg får også lov til å melde meg på å ta de kursene/sertifiseringene jeg ønsker (Jobben dekker dette) så lenge jeg kan vise til resultater etterpå.

 

Det er mulig jeg bare har vært heldig med min læreplass men jeg vil hvertfall anbefale deg IKT servicefag for så å prøve å finne ett mindre firma som ønsker å ansette en lærling for å bruke lærlingetiden til å lære opp denne lærlingen for så å ansette han/hun etter læretiden.

 

Skulle du finne ut etter læretiden at du vil bygge på mer er jo Y-veien en fin vei. Du tar ett forkurs så er det 3 år på skolebenken. Etter dette går du ut med en bachelor.

 

Lykke til.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...