Gå til innhold

Ingeniør-pc på budsjett


Anbefalte innlegg

Er litt usikker, men tror jeg ville foretrukket en av den i stedet for to av de Samsungene. Er heller ikke noe begeistret for kvaliteten til Samsung-Skjermer/TVer. Har en tendens til å få kondensatorfeil nokså fort.

 

Husk at du må kjøpe to overganger hvis du skal koble til begge Samsungene digitalt (Holder med en overgang om du tar den ene over VGA. Om du kjøper en av HP-skjermene er det bare å koble den til med medfølgende displayport-kabel. HP nummer to kan du koble til med en vanlig DVI-kabel som må kjøpes om ikke du allerede har det (alternativt medfølgende VGA).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Trenger du trådløst nettverk?

Har du mus og tastatur?

Adaptere tror jeg ikke du trenger (?)

Intel i7 vs Xeon?

sitert "Sovehest" ECC-støtte, flere kjerner og HTT som "standard".

(Du kan med andre ord kjøpe en billigere Xeon CPU med flere kjerner enn tilsvarende i7 CPU. Klokkehastigheten er derimot raskere for i7. Vi har ingen nye CAD-PCer på jobben med Xeon - alle kommer med i7 og HTT støtte. Det gir raskere kjernefrekvens til autocad og støtte for 8 teoretiske kjerner for modellering. Skjermkortet er derimot Quadro-serien. 3D-modeller i CAD fungerer rett og slett dårlig med Geforce. Deler av solids forsvinner når man beveger seg i modellen og må lastes inn "på nytt" hver gang man står i ro. For Quadro går det smertefritt.

Skal du jobbe med 3DS Max er Geforce bedre enn Quadro så vidt jeg har skjønt. Vi eksporterer gjerne til 3DS, men jeg har aldri jobbet med det.)

om det er alt jeg bør tenke på er alt i orden nå ja :)
Endret av nybrukerasus
Lenke til kommentar

Så det ble to stk av HP-skjermen?

 

I såfall foreslår at du slenger med en DVI-kabel til rundt 100-lappen når du først bestiller. Det følger med det som trengs av adapter/kabel for å koble til skjerm nr.2 med VGA, men det gir noe redusert bildekvalitet som er spesiellt merkbart når du har to like skjermer ved siden av hverandre.

Lenke til kommentar

Så det ble to stk av HP-skjermen?

 

I såfall foreslår at du slenger med en DVI-kabel til rundt 100-lappen når du først bestiller. Det følger med det som trengs av adapter/kabel for å koble til skjerm nr.2 med VGA, men det gir noe redusert bildekvalitet som er spesiellt merkbart når du har to like skjermer ved siden av hverandre.

 

Tror egentlig jeg må få litt "first-hand-information" først.

 

Tenker å prøve med 1 skjerm for så å vurdere en til senere, dette er jo ikkenoe problem å kjøpe senere

 

Takker masse for hjelp folkens.

 

om noen har erfaring med den CPU kjøleren, vil den passe i kabinettet jeg valgte ?

Lenke til kommentar

Hvis du vil file på prisen så ikke kjøp ny cpu kjøler så lenge du ikke skal klokke.

Også er det fult mulig å kjøpe et billigere kabinett.

 

Men anbefaler fortsatt mer enn 8 GB Ram og det samme gjør Solidworks på sine nettsider. (8 GB eller mer.)

Hvis du ikke er kresen på skjerm kan du også spare penger på å kjøpe en billigere skjerm, enn det som er blitt anbefalt over.

Lenke til kommentar

Den kabinett(filter og støydemp) og PSU med "80 gold" sertifisering til 1190,- er vel ganske grei pris ?

 

Jeg kan vel bare supplere med samme str på RAM, eller ?

 

I tilfelle kan jeg ende på 16GB med 4x4GB. 8GB følger med i prosessorpakka.

 

CPU kjøleren er en liten kostnad for bedre kjøling 279,- Er vel greit nok

 

Skjermer vet jeg lite om, skal forhøre meg litt rundt om i dag

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...