Gå til innhold

sperre bruk av pc


Anbefalte innlegg

Hei, har kommet til det punktet at jeg må begrense barnas bruk av pc, før det tar helt overhånd.

Vet det eksisterer div programmer som gjør at jeg kan sette en kvote (tid) pr sesjon pr dag eller noe lignende..

 

Noen som kjenner til noen gode alternativer?

Sliter litt med å finne riktige engelske ord på dette til å finne selv :p

 

Takker på forhånd.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

http://bit.ly/1zUWIgp

 

Har ingen anbefalninger men her har du det klart for egen "research"

se der ja, takk.

er vanligvis kongen av googling, men fant ikke riktig ord.

finner vel noe nå.. se win har en innebygd funksjon med sperre på tidspunkt, men ser helst etter en funskjon som setter en "quota" pr dag, uavhengig av tidspunkt.

 

 

Det er fort gjort det :)

Selv har jeg problemer med å gå den andre veien, altså fra engelsk til norsk.

 

En annen løsning som kanskje kunne og være verdt å tenke på, gi barna en ukentlig pc kvote som de selv admininistrerer hvordan skal brukes, slipper man "ja,men jeg brukte ikke dataen i HELE igår joooo!!!"

Endret av technicality
Lenke til kommentar

Vil heller gå for å få barna til å ha et bevisst forhold til hva de bruker tden til.

Når PC'n stopper, så finner de bare en telefon/padde el, og fortsetter der.

Om ikke lenge har de også funnet ut hvordan de omgår tidsbegrensninger på PC'n.

 

Trekk opp en god gammeldags nedtellingskokke, slik som brukes på kjøkkenet. Når den stopper skal de logge av.

 

/Jan

Lenke til kommentar

Vil heller gå for å få barna til å ha et bevisst forhold til hva de bruker tden til.

Når PC'n stopper, så finner de bare en telefon/padde el, og fortsetter der.

Om ikke lenge har de også funnet ut hvordan de omgår tidsbegrensninger på PC'n.

 

Trekk opp en god gammeldags nedtellingskokke, slik som brukes på kjøkkenet. Når den stopper skal de logge av.

 

/Jan

Tror vi kræsjer litt, Ved at barna har begrenset tid til disposisjon vil jo dette lære barna å bli bevisst på hva de bruker tiden til... Sist jeg sjekket kan jo slikt og implementeres mobiler og nettbrett

 

Og en nedtellingsklokke er jo kun effektiv hvis du selv er tilstede, forhindrer jo ikke barna fra å sitte dagen lang eller gjennom natten da du ikke er der.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...