Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

20 dager fravær


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det kommer litt an på, men du må ha god grunn(sikkert samtaler med foreldre og andre ting) om du skal slippe fravær på vitnemålet ditt. Om du har legeerklæring så kan de slette det fra vitnemålet ditt også. Men ja, alt av fravær kommer på papir, men bare tenk at du må.

 

At du ikke har noe valg, bit i det sure eplet og bare møt opp. Resten går nok fint av seg selv, det verste med angst er å ikke vite hva det kommer av. Har selv litt problemer med det, men jeg har funnet ut at det beste er å faktisk bare gjøre det jeg overhodet ikke har lyst til. For å så finne ut at det faktisk ikke er så ille som hodet og kroppen min får meg til å tro det er, vet ikke helt om du veit hva angsten kommer av men bare prøv å hold deg på skolen. Det verste som kan skje er at du dropper ut og holder deg for deg selv, det er like hardt for alle som går der. Jeg har måtte spydd og gått meg noen runder rundt i sirkel før jeg fikk ryggrad nok til å dra meg inn i timen noen ganger, eller på jobb. Det forsvinner litt etter en stund også.

Endret av deaf
Lenke til kommentar

 

 

Alt fraværet kommer på vitnemålet, men har ingenting å si for inntak til VGS.

^

 

Det stemmer jo, men ut i lære osv etterpå så kan de sette seg på bakbena.

Fraværet som gikk ut over karakterene vil jo påvirke opptaket :wee:

 

Da ser de på fravær fra videregående. Ingen som ser tilbake på ungdomsskolen?

Lenke til kommentar

Eg tror ikkje fraveret har mykje å sei for videregående, bare husk at i jobb har det mykje å sei. Viss du skulle vere så uheldig å få mykje fraver i videregående også bare husk å få det dokumentert. Det ser mykje bedre ut at du har vert skikkelig sjuk i 20 dager en at du ikkje har møtt opp utan forklaring.

Fravær fra ungdomsskolen har heller ingenting å si for å få seg jobb.

 

Da jeg startet på videregående endte det med at jeg droppet ut, og tok meg et par år hvor jeg jobbet litt her og der. Ingen som i det hele tatt spurte etter vitnemålet fra ungdomsskolen.

Lenke til kommentar

Det er ikke en selvfølge at man går på vgs for så å gå på høyskole eller universitet. Med mindre man får generell studiekompetanse, er det mange som skal ut i arbeidslivet etter endt videregående skole + praksis. Og da ser nok arbeidsgiver på fraværet fra videregående.

 

On-topic: Fravær fra ungdomsskolen har ikke noe å si for inntak til vgs, som det allerede er nevnt, så det er ikke noe å bekymre seg for.

Lenke til kommentar

Det er ikke en selvfølge at man går på vgs for så å gå på høyskole eller universitet. Med mindre man får generell studiekompetanse, er det mange som skal ut i arbeidslivet etter endt videregående skole + praksis. Og da ser nok arbeidsgiver på fraværet fra videregående.

 

On-topic: Fravær fra ungdomsskolen har ikke noe å si for inntak til vgs, som det allerede er nevnt, så det er ikke noe å bekymre seg for.

Men dersom du ikke skal ta høyere utdanning, men bare vil jobbe etter vgs, er det fortsatt ingen som ser på fraværet ditt.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-GlDE6z

VGs har vel heller ingen ting å si for jobb, for man går vel vgs for å gå på uni/høgskole etterpå :rofl:

Søker man jobb og legger ved vgs-papirer burde man vel studert litt til..

Fravær fra VGs kan ha sinnsykt mye å si for de som går yrkesfaglig (som er veldig mange).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...