Gå til innhold

[Løst] Noen spørsmål angående Nexa


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Har i dag en Nexa Gateway og noen av/på-mottakere samt noen dimmermottakere (ikke innfelte) rundt omkring. Dette fungerer bra og det er fint å kunne skru av/på alt på en gang via app.

 

Spørsmål 1: Kan man trigge Nexa Gateway på noen måte til å utføre en sekvens, uten å bruke appen? Ønsker å enten ha en bryter ved inngangsdøra som jeg bare kan trykke på for å skru av/på alt, eller så kan jeg programmere en snarvei på betjeningspanelet på alarmsentralen min til å trigge et relé f. eks., men da må jo Gatewayen på noen måte få beskjed om det. Dette i tillegg til appen selvfølgelig.

 

Spørsmål 2: Kan eks. WTE-1 kobles mot 10+ mottakere (både vanlig av/på og dimmere), og i så fall, kan mottakerne være paret mot både denne bryteren og Gatewayen?

 

Takk :)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Videoannonse
Annonse

Vel det var en stor skuffelse, for det første var rekkevidden på bryterne utrolig dårlig (fungerte "av og til" på enkelte mottakere selv om jeg står 5m unna) og det er jo helt håpløst å få de til å fungere skikkelig med dimmermottakere, får ikke stilt inn riktig dimmernivå uten å starte dimming av de andre lampene, og kan ikke dra de ut etter at de er riktig innstilt heller fordi mottakerne ikke husker dimmernivået uten strøm.

 

http://www.nexa.se/res/pdf/Manualer/EYCR-201-NO-2.pdf

 

Det som står her stemmer ikke, det står at når man har stilt inn riktig dimmernivå så slukker lampen og neste gang de tennes vil den gå dit, men den slukkes ikke, og når jeg skal ta neste lampe begynner jo forrige lampe å dimme opp og ned fordi den tar samme kommando... gir opp

 

Har sendt mail til Nexas support nå.

Endret av TMB
Lenke til kommentar

Hehe, fant ut det ja. Dimmer de via Gatewayen også sender bare "PÅ"-signalet via bryterne, da går de til forrige dimmerverdi som var før de ble slått av.

 

Viser seg at bryterne har mye(!) dårligere rekekvidde enn gatewayen, så planen min om å ha én bryter ved utgangsdøren for å skru av/på alt gikk skeis. Ble 3 brytere i stedet. Men greit å ha muligheten til å velge å skru av med brytere og ikke bare via tlf.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...