Gå til innhold

Fujitsu-Siemens Lifebook c1110


ph0bic

Anbefalte innlegg

Har lenge lurt på å kjøpe en bærbar, og idag kom dagen da harddisken på den stasjonære gikk adundas.. det vart den siste dråpen som jeg trengte :)

 

Har fallt for denne maskinen her, men vil gjerne høre andres synspunkt på den. Skal ikke brukest til spilling, bare til skolearbeid, internett (chat,surfing,p2p etc) og spilling av filmer.

 

http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...43&GrpID=9&s=pl

 

Denne har jeg fått tilbud om å kjøpe, 12000-12500 ny fra forhandler. Noen som har synspunkt eller kritikk å komme med om denne maskinen?

 

-ph0bic-

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9817234daf
Hadde jeg heller kjøpt meg en iBook. Men den maskina der klarer nok helt fint å gjøre den jobben du krever. Så hvorfor ikke.

 

Erfaringsmessig synes jeg Siemensmaskiner bråker noe grusomt. Men jeg har aldri rørt ei Siemensmaskin med Centrino. Så det blir muligens ikke særlig relevant.

:yes:

 

Til ting som skriving, surfing og filmavspilling dekker mac helt fint.

Lenke til kommentar

Viktig å avklare hvor mye penger man skal bruke. Går man opp i pris vil man heletiden finne noe som er bedre. 551 gjør det godt på tester når det kommer til maskinkraft. Noe du ikke trenger allverden av virker det som. Så hvorfor da bruke 2500 mer? Skulle jeg brukt mer penger i ditt tilfelle hadde jeg heller kjøpt ei maskin som var mindre og med lavere vekt.

Lenke til kommentar

Jeg har en Fujitsu Siemens Lifebook E7110. Den er jeg ekstremt godt fornøyd med.

 

Hvilken modell du skal velge blir litt etter hvor mye penger du vil legge i dette.

 

Det som er viktig er P4 prosessor - ATI skjermkort - WLAN - Nettverkskort - Modem - 512 RAM - 15" SXGA+ skjerm (Dette er viktig).

 

Hvor stor HD du skal velge er av mindre betydning.

 

 

God skjerm, prosessor og skjermkort er alfa omega. :yes:

Lenke til kommentar

Jeg har FSC C1110 og er kjempefornøyd. Hvis du ikke skal bruke den til noe særlig spilling er den et meget bra kjøp. Jeg anbefaler deg å kjøpe modellen med 512MB ram (2*256MB). Det blir litt dyrere, men du vil merke ganske stor forskjell både på ytelse og batterilevetid. C1110 er utrolig stillegående, slik som de fleste andre Centrinobaserte PC'er. . Kan også nevne at C1110 ble testvinner i PCWorld Norge nr. 11/2003 i kategorien bedriftsPC'er 10-15.000kr.

Lenke til kommentar

Hei!

 

Den Fujitsu Siemens maskinen har vell integrert skjermkort...

Selv om du ikke skal bruke den til spilling så er det vell en fordel å ha ett skjermkort som ikke deler minne med resten av maskina?

Og greit med 512mb ram, istedenfor 256... :)

Jeg har selv ecs g551 og er veldig fornøyd...ikke hatt problemer med wlan osv, og oppfatter den som en solid maskin iforhold til andre maskiner jeg har sett..

Det at du dessuten kunne tenke deg å legge i litt mere penger, så kommer du jo opp på neste "nivå" av maskiner som gjør at du kan vurdere andre maskiner med "eksternt" skjermkort osv... f.eks dell i8600

 

mvh

 

Erling

Lenke til kommentar
Hei!

 

Den Fujitsu Siemens maskinen har vell integrert skjermkort...

Selv om du ikke skal bruke den til spilling så er det vell en fordel å ha ett skjermkort som ikke deler minne med resten av maskina?

Ja, C1110 har integrert grafikkort, men det duger i massevis hvis du ikke skal spille noe særlig. Mindre krevende spill som Warcraft III, Age Of Mythology og Jedi Academy kjører faktisk med overraskende bra hastighet.

 

Det integrerte grafikkortet kan bruke opptil 64MB av systemminnet. Derfor er det en fordel med 512MB RAM

Lenke til kommentar

Tenkte i prisklasse 12 000 - 15 000. HD har ingen betydning da jeg kommer til å kjøpe en ekstern etterhvert, men det som etter mitt bruk er viktigest er vekt, stillegående og god skjerm.

 

Så å legge ut 2500 til når den har 256 mer ram, bedre skjerm og bedre skjermkort er kanskje ikke så dumt på en slik invistering.. ecs er vel også 400g lettere enn c1110'en.

 

Noen som vet noe om lydnivå på ecs i forhold til c1110?

Lenke til kommentar

Er ikke imponert over lyden i høytalerne på min g551, men det er vell få bærbare som har bra høytalere.. Øretelefoner funker jo bra da :)

 

Jeg syns iallefall det er verdt å legge i ett par tusen mer, når en først kjøper seg ett relativt dyrt produkt. Og vil si du får mye mer ytelse fra å gå opp ifra 10-13 tusen kr maskiner til ca 15 tusen kroner maskiner (iform av eksternt skjermkort og 512 ram), en f.eks spranget fra 15k til 20k.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Det som er greit med Elitegroup maskinen er at den har 5.1 lydkort. Det som ikke er greit med den er at den er skeiv og har et tastatur som støyer. En 14" maskin ville kanskje vært å foretrekke siden disse er mindre og lettere.

 

Denne er liten og portabel.

 

Denne er liten og billig.

 

Denne er liten og billig. Kan konfigureres.

 

Denne er litt større, men relativt lett. Kan også konfigureres.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...