Gå til innhold

Lage side i wordpress.com FØR man publiserer


Anbefalte innlegg

Heisan.

Jeg er ikke spesielt teknisk anlagt av meg, så vær snill med meg! :)

 

Jeg skal lage en relativt enkel hjemmeside i wordpress. Dette er greit, da jeg egentlig er godt kjent innad med bruken av wordpress. Det jeg derimot ikke er spesielt godt kjent med er hvordan jeg nå kan gjøre dette når den siden jeg skal lage allerede eksisterer, laget i ett annet type program. (Ikke jeg som har gjort dette, og den er ekstremt enkel, og veldig gammel.)
Vi har altså hotell og domene og alt sånt, men jeg forstår ikke nå hvordan jeg kan få laget hjemmesiden i wordpress.org uten å måtte hooke opp til domenet etc FØR den utvikles. Jeg vil jo at den gamle siden skal stå oppe, og være gjeldene frem til jeg er fornøyd med siden jeg har laget i wordpress.org.

Jeg forstår det sånn at jeg må laste ned wordpress.org, og hooke den opp til domenet mitt for så å begynne å redigere siden. Dette vil jo bety at siden får endel nedetid mens jeg sitter og plundrer, noe jeg ikke ønsker........

 

(Håper noen skjønner hva jeg mener her...... )

 

PS: Overskriften er feil... mener wordpress.org, ikke wordpress.com

Endret av markon
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-Pqy3rC

Masse måter.

Subdomene, "mittdomene.no/testwp" som wp hoveddomene. Så bytter du når ferdig.

Alternativt kjøpe et helt eget testdomene for å bygge opp sider så flytte dit det skal etterpå.

Bygge opp på maskin hjemme, så flytte ut på nettet. (Litt dumt om andre skal vurdere sidene mens de er under prod, om du da ikke benytter en dmz server&dyndns el.)

 

Finnes sikkert flere metoder også.

Lenke til kommentar
  • 2 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...