Gå til innhold

Super PC, rundt 20k!


Anbefalte innlegg

Skal ha en super duper PC, som skal koste fra 18k til 22k...

Jeg må være litt syk i huet, som gidder dette, men da jeg aldri har oppgradert denna PC'n har jeg litt cash å gå på...

Her er mitt nåværende oppsett:

 

 

Fra Komplett.no:

 

 

Hovedkort: Abit IC7-MAX3

 

Prossesor: Intel Pentium 4 2.6 GHz Boxed PC800 (?)

 

Skjermkort: Hercules 3D Prophet 9800PRO 128MB

 

RAM: Corsair XMS PRO4000 DDR-DIMM 512MB

 

Harddisk: Seagate Barracuda 7200.7 160GB S-ATA

 

DVD-Spiller: Pioneer IDE 16x/40x Slot-in Bulk (DVD-120S)

 

DVD-Brenner: NEC ND-1300

 

Mus: Microsoft Intelli Mouse Explorer v. 3.0 Bulk (Søstrene får den gamle :nice: )

 

Musmatte: Musmatte Blå (Som søstrene mine skal få, har selv en fUnc 1030 *grin*

 

Tastatur:Logitech Internet Navigator Keyboard SE

 

Lydkort: Creative SB Audigy 2 ZS (grunnen er 7.1 høyttaler sett...) Noen som vet om fortissimo kortet er no tess?

 

Floppy: Sony Diskettstasjon 3,5" 1,44MB Sort (LOL)

 

 

Fra Microplex.no:

 

 

Kabinett: Lian Li Fulltower, Aluminium, Sort PC75BUSB

 

CPU-Kjøler: Zalman CPU-kjøler, m/spenningsregulator

 

Strømforsyning: Antec strømforsyning 480W TruePower (?)

 

Goop: Arctic Silver 5

 

Mouse-skates: Mouse Skatez (HAHAHA) :lol:

 

 

Fra Aboluttdata.no:

 

 

Skjerm: Iiyama PRO454 HM903DT (Bare MÅÅÅÅ ha den)

 

 

Noen innvendinger, erfaringer eller tips? Skal snart bestille (noen dagers tid, ikke NÅ) men er usikker. Det er nokså sikkert at det blir Intel ihvertfall.

Håper på positiv og nyttig respons!

 

 

P@yNe

Endret av P@yNe
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

oppsettet ditt ser virkelig bra ut, du har høyt budsjett men sløser ikke bort penger på drit, det er bra :p

skjermen du ser på har jeg ønsket meg lenge, 150hz i 1024x768 oppløsning og 107hz i 1600x1200 oppløsning gir behagelig bilde uansett oppløsning du bruker.

jeg vet ikke hvordan tastaturet du har tenkt på ser ut, men idet siste har jeg blitt veldig opptatt av ergonomi. delt tastatur er mere ergonomisk enn vanlige tastaturer, jeg ville gått for ett delt tastatur og blitt vant med det.

oppsettet ditt er virkelig bra og veldig jordnært, det eneste som kanskje kunne tones litt ned er strømforsyningen - den trenger ikke å være noe særlig dyr med mindre du bruker mye strøm på kjøleskap, mye casemodding, rotorlys o.l. koblet til psu. forton/source 350w er rikelig til oppsettet ditt.

lykke til med bestillinga! :p

Lenke til kommentar
oppsettet ditt ser virkelig bra ut, du har høyt budsjett men sløser ikke bort penger på drit, det er bra :p

skjermen du ser på har jeg ønsket meg lenge, 150hz i 1024x768 oppløsning og 107hz i 1600x1200 oppløsning gir behagelig bilde uansett oppløsning du bruker.

jeg vet ikke hvordan tastaturet du har tenkt på ser ut, men idet siste har jeg blitt veldig opptatt av ergonomi. delt tastatur er mere ergonomisk enn vanlige tastaturer, jeg ville gått for ett delt tastatur og blitt vant med det.

oppsettet ditt er virkelig bra og veldig jordnært, det eneste som kanskje kunne tones litt ned er strømforsyningen - den trenger ikke å være noe særlig dyr med mindre du bruker mye strøm på kjøleskap, mye casemodding, rotorlys o.l. koblet til psu. forton/source 350w er rikelig til oppsettet ditt.

lykke til med bestillinga! :p

Tusen takk :nice:

Har over laang tid satt sammen den der, så det måtte jo bare bli bra *grin*

Men PSU, holder det med 350 W? Skjønner at 480 kanskje er LITT i drøyeste laget, men den var sååå rå :nice: Skal ikke hå kjøleskap, det har jeg separat ved pc'en, hehe... Men det kan nok bli noen neon lys og sånn, men ikke mye av det heller. Vil bare sikre meg nok strøm jeg. (Sitter på en med 220 nå)

Lenke til kommentar
Den psuen som han før meg foreslo yter mere enn 350, yter like bra som mange 400 w, og det holder til det meste ;)

Også kanskje du skal kjøpe deg en "ordentlig" kjøler ikke (BOXED) i tilfelle klokking :)

Og ett par papst vifter ;)

Det er med alrighte kab. vifter i Lian Li kabinettet, og hvis du ser der jeg har skrevet pc'en min er det en zalman kjøler.....

Lenke til kommentar
Den psuen som han før meg foreslo yter mere enn 350, yter like bra som mange 400 w, og det holder til det meste ;)

Også kanskje du skal kjøpe deg en "ordentlig" kjøler ikke (BOXED) i tilfelle klokking :)

Og ett par papst vifter ;)

Det er med alrighte kab. vifter i Lian Li kabinettet, og hvis du ser der jeg har skrevet pc'en min er det en zalman kjøler.....

Åja, sorry! Men hvorfor kjøper du boxed cpu da??

Bare for å si ifra (du vet det sikkert) boxed er med vifte ;)

Ellers er det systemet kjempebra, tipper du blir fornøyd! Lykke til videre :)

Lenke til kommentar

Hvor mye W trenger jeg egentlig? Trenger å få et sikkert svar...

Den må ha en god del å gå på, stillegående.... Hadde Antec 480W truepower på list før, men fortron/source ser ut som et stille og bra alternativ... Hva tror dere? holder det med 350W? (Til den PC'en jeg har satt opp tidl. i tråden, pluss kanskje noen neon lys... Vet ikke om det har noe og si, men en gang i tiden blir det kanskje vannkjøling, bare så dere vet det...

 

P@yNe

Endret av P@yNe
Lenke til kommentar

nesten samme oppsett som jeg har bestilt nå, bortsett fra at jeg har P4 3.0ghz og dobbelt så mye ram og en raptor som systemdisk.

Jeg havnet på 25 tusen, men sliter med at komplett aldri kan fotelle meg når de får delene. Derfor har jeg jo seff ikke fått testet den ennå, men jeg gleder meg som en unge *grin*

Lenke til kommentar
nesten samme oppsett som jeg har bestilt nå, bortsett fra at jeg har P4 3.0ghz og dobbelt så mye ram og en raptor som systemdisk.

Jeg havnet på 25 tusen, men sliter med at komplett aldri kan fotelle meg når de får delene. Derfor har jeg jo seff ikke fått testet den ennå, men jeg gleder meg som en unge *grin*

Gidder du å gi meg fullstendig liste? (fra PC'en din)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...