Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Hvordan kreve etterbetaling av AAP?


AnonymDiskusjon

Anbefalte innlegg

Fikk innvilget AAP midten av 2013. Regnet da med at jeg skulle få minstesats, 2G i året. For ordens skyld, ja arbeidsevnen er nedsatt med 100% og jeg skal ta ha 100% ytelse, minstesats.

 

Bare siden sommeren ser jeg at jeg har fått 6800 før skatt, vær 14 dag.

I henhold til grunnbeløpet som trådde i kraft 01 mai i år, skulle jeg hatt 7364 vær fjortene dag (14728) i måneden (før skatt dette også).

 

Er det jeg som regner feil? Jeg vet at man kun får betalt for fem dager i uken, men minstesatsen på 2G gjelder fortsatt, slik jeg har forstått.

 

I forhold til det jeg ser, har jeg fått for lite en hva jeg har krav på og at forvaltning har regnet ut feil når de fattet vedtak. Err dette riktig? Viss ja, hvordan går jeg frem? Hvis nei, hva regner jeg feil?

 

På forhånd, takk for hjelpen :)

 



Anonymous poster hash: 525cf...c4d
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Folketrygdens grunnbeløp er 88 370,- kr. Minstesatsen for AAP er 176 740,- kr. AAP er en dagytelse som utbetales hver fjortende dag, se folketrygdloven § 22-10 syvende ledd, noe som innebærer at minstesatsen må periodiseres ned på dagsnivå. Det er 260 dager i ett trygdeår og fem dager i en trygdeuke, se folketrygdloven § 11-17.

 

Dagsatsen blir dermed 176 740 delt på 260, eller 679,76 kr, som rundes av til 680,- kr. I en fjortendagersperiode er det ti dager, og beløpet hver fjortende dag blir dermed 6800,- kr.

 

NAV har ikke regnet feil.

Lenke til kommentar

AAP er AAP. Det er ingen forskjell paa hva du og en annen faar utbetalt. Det er disse pengene du faar dersom du kvalifiserer til nettopp AAP. Hvis du mener du har krav paa mer maa du soke sosial stotte ettersom alle har krav paa et visst belop aa leve for. Hvis du for eksempel bor i en kommune hvor det er umulig aa faa leid et sted til under 12.000 kroner, saa maa kommunen stotte deg med alt av regninger og mat, ettersom du maa bruke hele AAP paa husleie. Du kan altsaa faa tileggstonader dersom du mener du har krav paa det. Og AAP er noe som gis dersom du trenger behandling for aa komme deg ut i arbeid igjen. Glem ikke det. Hvis det koster 120.000 kroner aa faa deg i arbeid, saa faar du det. Men det er best om du snakker med din fastlege om dette. Det er h~n som best vet hva du trenger. Og hvis h~n mener du trenger ditt eller datt, saa faar du som sagt det.

Endret av l3373r
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...