Gå til innhold

Tips om Bluetooth/6600


Anbefalte innlegg

Var å kjøpte meg en USB BT adapter i går. Etter å ha holdt på noen timer i går fant jeg ut til slutt hva som var feil. Nokia 6600 må støtte for SSP (seriel port profile) DVS at BT enheten må støtte dette. (min gjorde ikke det -MSI Btoes-)

Etter å ha byttet i dag til Emagic USB mini bt virker det som det skal.

Bilionton støtter også SSP både i USB 1.0 og USB 2.0. Sikker flere som gjør det men disse er de to jeg har sjekket.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har MSI USB Bluetooth adapter. Etter å har startet X anntal EXE filer i PC Suite for 6600 så fikk jeg enheten til å funke. Så jeg tror problemet fortsatt må ligge hos Nokia for å ha laget litt umoden software. Jeg har klart å overføre data fra min 7650 til 6600 via MSI bluetooth enheten.

 

Men for de som skal kjøpe nye bluetooth enheter så kan det jo være lurt å følge ditt råd ja.

 

AKIRA

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Har det noe å si egentlig hva vi bruker?

Er det noen fordeler med kortleser over blåtann-overføring og vice versa (annet enn hastigheten (kortleser) og det at man kan "styre" maskinen fra telefonen ved hjelp av ulike programmer(BT)). Er det programmer/spill man kan overføre via Blåtann som man ikke kan gjøre ved hjelp av en kortleser? For jeg ser at MPX, som tilbyr VISA som betalingsmåte, ikke har noen blåtann-"dings"/dongle som jeg ser støtter serial-protokollen som N6600 må ha, mens de har plenty med kortlesere. (Og ja, jeg vet at jeg sverget å ikke bruke MPX.no mer pga datoforskyving, men, men...)

 

Mvh kjello2 (jeg har skiftet brukernavn, det nye er ponke)

Endret av kjello2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...