Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hei! Trenger litt hjelp med å finne riktige deler


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Har litt dårlig råd og har derfor ikke råd til å fiske bilen på verksted til å få den EU godkjent. Her er kontrollseddelen jeg fikk og lurte på om noen vær så snill kunne fortelle meg hvilke deler jeg trenger til å bytte ut bakre bærearmsforinger på forakselen?

 

Bremserøret er jeg sikker på men det er bærearmsforingene som jeg må bytte på forakselen som jeg føler meg usikker på.

 

Bil:

BMW 316i

RJ32117

E46

2004 modell

 

Beskrivelse fra verkstedet er følgende som jeg må bytte:

"Foraksel - slakk i innfestinger - begge sider - bakre bærearmsforinger"

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Klassikeren på E36 og E46 dette. Det billigste blir nok faktisk å kjøpe powerflex-foringer, da du får innstallert dem for hånd i motsetning til vanlige foringer som må presses inn med en presse i foringholderen. Som f.eks disse.

 

Holderen er festet i karrosseriet med 2 skruer. Etter at disse er løsnet så greier du å vippe armen litt ned. Da er det bare å få holderen med gamle foringen av bærearmen og få den gamle foringen ut av holderen. Da er det bare å gå bananas med hammer/baufil og alt som må til. Når du har bærearmen og holderen klar så er nye foringer montert på 5 minutter.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Klassikeren på E36 og E46 dette. Det billigste blir nok faktisk å kjøpe powerflex-foringer, da du får innstallert dem for hånd i motsetning til vanlige foringer som må presses inn med en presse i foringholderen. Som f.eks disse.

 

Holderen er festet i karrosseriet med 2 skruer. Etter at disse er løsnet så greier du å vippe armen litt ned. Da er det bare å få holderen med gamle foringen av bærearmen og få den gamle foringen ut av holderen. Da er det bare å gå bananas med hammer/baufil og alt som må til. Når du har bærearmen og holderen klar så er nye foringer montert på 5 minutter.

Tusen hjertelig takk! Jeg setter meget stor pris på bryet ditt med å hjelpe meg med dette. Har aldri byttet bærearmsforinger før så det var greit å få vite hvilke deler som jeg trenger.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...