Gå til innhold

Lager spill


Synes du det er en god idé  

6 stemmer

  1. 1. Synes du det er en god idé

    • Ja
      0
    • Kanskje noen endringer
      0
    • Vet ikke jeg...
      1
    • Nei!!
      5


Anbefalte innlegg

Hei, siden minecraft ble mer "upopulært" har jeg lyst til å lage et spill. Ikke som minecraft, men det skal liksom ta over minecraft. Planen er å lage et spill rundt området "roleplay", som i virkeligheten. Online selfølgelig. Du starter med å finne deg et hus eller bygge et hus. Det skal også være nesten samme måte som minecraft med at du plasserer "blokker", kanskje litt mer annerledes selfølgelig! Deretter får du deg en jobb eller hvis du kan bygge opp en jobb kan du gjøre det også! Og det blir flere servere, sånn som med simcity. Som at ikke hele verden møtes på et sted En for nord-europa osv. Bare at det er tall i steden for no annet!

Forventer å bruke en del penger på det her, og siden jeg er 13 forventer jeg ikke at det kommer til å skje med én gang. Men hvis noen virker intressert eller mener dette er en god idé så setter jeg pris på svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ikke for ødelegge alt av ambisjoner du måtte ha, men som siste person nevnte, dette er et enormt prosjekt.

 

Du må kunne programmere, eller du må finne noen som kan. Disse skal ha betaling, vi snakker enorme summer og timer med blodslit, bare for å få til noe som duger hallveis. Du trenger 3D-modelleringsfolk, grafisk designere, programmerere, lyd-teknikere bare for å nevne noe.

 

Her tror jeg nok du må starte enkelt, velg deg et språk, C++, Java eller noe lignende, finn et spill-biblotek ala SFML o.l.. og start å lage noe smått som fungerer, først da kan du få oversikt over hvor mye som må legges ned av arbeid for å få til noe.

 

Deretter kan du starte å tenke fremover. :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-YQ8U8xbZ

Jeg er enig i at du burde starte i litt mindre skala enn dette prosjektet. Men om du ser tilbake på minecraft og hvordan det så ut helt i begynnelsen, så var det bare 2-3 forskjellige blokker du kunne plassere (om jeg husker rett). Så har det jo utviklet seg de siste årene til å bli noe enormt. Det er ekstremt vanskelig å lage et spill som slår an like godt som minecraft, men man kan jo alltids ha flaks.

 

Start med å lær deg et språk, deretter kan du begynne med små spillprosjekter.

Du kan prøve deg på Unity 3d (Da må du lære enten C# eller javascript tror jeg), Eller så kan du prøve deg på Gamemaker studio, Hvor du ikke trenger programmering men du klarer heller ikke lage spill i samme skala som unity. Minecraft er vel skrevet i Java, så du kan prøve deg på det språket å.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...