Gå til innhold

Valg av fronthøyttalere


Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har en Pioneer VSX-922 receiver, og en XTZ 99 W10.16 til subwoofer. Høyttalerne jeg har nå er fra Proson, de er kjøpt brukt, men mener at fronthøyttalerne heter Twin 702. Nå er jeg ute etter nye fronthøyttalere til en rimelig pris. Helst rundt 6-7k, men kan strekke meg til 10k. Bruksområdet er film, musikk og spill. Siden jeg ser mye film vil jeg gjerne ha en ny senterhøyttaler også.

Endret av Metufax
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dynavoice fra Surround.no skal gi veldig mye for pengene etter hva jeg har lest.

 

Ellers så kan Klipsch være å anbefale, men frykter de kan bli litt lyse i klangen med Pioneer (Har hatt det selv)

 

Det er viktig at du velger en senterhøyttaler i samme serie som frontene, noen ganger så funker det bra med forskjellig, andre ganger så funker det ikke i det hele tatt. Senter høyttaleren er viktigere enn frontene i ett surround oppsett.

 

Finn noen som er lette å drive (det står oppgitt dB de spiller i, 88, 90 osv). Ett høyere tall betyr at de er lettere å drive enn ett lavere, og dermed kan være bedre med en såpass lavtpriset forsterker som 922 er (ikke bry deg om Watten som Pioneer har oppgitt).

 

Klipsch RF-62 II har fått mye strålende kritikk, og kan skaffes av de fleste Elkjøp butikker osv, og mange nettbutikker har dem også.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...