Gå til innhold

"The Interview" (2014), kommer vi noengang til å se den?


*F*

Anbefalte innlegg

Her er du kreativ og gir uttrykk for hvorfor vi mener noe vi ikke engang har gitt uttrykk for at vi mener. (...) Jeg for min egen del sa kun at det basert på din respons dannet seg et bilde av din kjennskap til saken. Det står jeg fortsatt ved, og det er ingenting "cocky" ved det.

 

 

Jeg er temmelig konkret og spør rett ut om dere mener jeg viser kunnskapsløshet ved å hevde at Nord-Korea ikke er et særlig utviklet land. Det er et spørsmål, ikke en kreativ formulering for å hevde noe dere ikke mener. Og dersom du ikke vil innrømme at du er cocky og breial når du skriver så får du bare fortsette å tro det.

 

Det kan muligens være et ord som passer bedre til din karakterisering av "dere" sine uttalelser over. (...) Kanskje "dere" er en drøy generalisering her?

 

"Dere" henspeiler til deg, "xRun", og "lord nuker". Det er ikke generaliserende (som ikke er negativt i seg selv). Det er tvert imot meget konkret. Som nevnt over, jeg spør hva dere vil frem til.

 

Å omtale Nord-Koreas bakke-til-bakke rakettoppskytninger som allment kjent er nok å dra det litt langt, for dette er slett ikke noe folk flest har kjennskap til, men det er derimot informasjon folk flest har tilgang til og kan slå opp og lese om, f.eks. på nett.

 

Ifølge det du sier her er det veldig få ting i verden som er allment kjent. Det er begrenset hva "folk flest" har kjennskap til. Jeg pleier å skille mellom hva folk burde vite og hva de faktisk vet. Det er allment kjent at Mosul er Iraks nest største by, men ville folk kunne klart å sagt det på forespørsel? Hvis folk ikke kan si det, er det da ikke "allment kjent"? Og det til tross for at Mosul har vært i nyhetsbildet ganske mye mer enn Flekkefjord de siste 12 årene.. Men dette er mer et definisjonsspørsmål.

 

Det samme gjelder hva jeg nevner lengre opp som "denne hackergruppen kalt GOP", som dreier seg om en hackergruppe som kaller seg "Guardians Of Peace" med forkortelsen GOP, og som slett ikke har noe å gjøre med "Grand Old Party" som du kommer trekkende med, og hvor du så legger ut på en kortfattet beskrivelse av partistrukturen i regjeringen over dammen. Var argumentet ditt at dette ikke var noe du hadde hørt om?

 

Jeg har såvidt hørt om Guardians of Peace, men jeg har ikke fått med meg at de har tatt ansvaret for angrepet, slik jeg i utgangspunktet fortolket innlegget. Og jeg tok forbehold inn og ut blandt annet ved å skrive "dette reagerte jeg litt på" og "jeg har aldri hørt om" og "ut fra hva jeg vet". Merkelig hvordan en hackergruppe skal kunne ta over en meget innarbeidet 200 år gammel forkortelse..

Du som snakker om smuler kan muligens se at dette virker en smule uinformert fra din side. Noen ville kanskje kalt det en dårlig skjult kraftdemonstrasjon i kunnskapsløshet, evt. en fornektelse av realiteter som er "allment kjent" (dine ord), eller som det i det minste finnes info om som er allment tilgjengelig. Jeg derimot, overlater til andre å lese dine ord og danne sine egne oppfatninger, for det er hva vi gjør i frie samfunn. Vi velger selv!

 

Ja, man velger selv hva man skriver. Jeg lever fint med at jeg ikke visste at "GOP" henspeilet til "Guardians of Peace", spesielt med tanke på de forbeholdene jeg tok og at jeg i utgangspunktet viste både deg og lord nuker både respekt og at jeg lot tvilen komme dere til gode. Det er mer enn man kan si om deg blant annet. Du har en diskusjonsteknikk som er meget giftig og som kun gir deg fiender, og jeg sliter med å se hva du liksom oppnådde av det hele.

Hele dette overstående innlegget kunne vært skrevet ved hjelp av én setning:

 

"Det er lett å blande men jeg siktet til Guardians of Peace, ikke Grand Old Party"

 

Istedet skrev du alt det vrøvlet du kom med og beviste egentlig ingenting annet enn at du er en cocky, ufordragelig person. Så lykke til videre i livet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...