Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Mutter for å stenge rør som er til oppvaskmaskin


Anbefalte innlegg

Håper noen kan hjelpe meg litt med denne:

 

Etter oppvaskmaskinen ble fjernet står røret til den åpen under vasken. Om jeg er så uheldig å komme borti kranen til oppvaskmaskin-røret starter det å renne. Finnes det noen mutter som man kan skru på får å stenge av røret, i så fall, hva heter den?

 

:hmm:

 

Ha ellers ei god jul alle!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

TS. Sjekk litt mer, før du skaffer en blindmutter. Kanskje unødvendig.

 

I kjøkkenbenken er det oftest en kran på vannrøret (i tilførselses røret), alla en Balifix kran. I så tilfelle er det en stoppekran, for vann til oppvaskmaskinen. Noen balifix kraner, har en liten hendel, som kan vris 90 grader på tvers av røret, for å stenge vanntilførslen. Andre ganger er denne kranen uten hendel, så en må bruke skrutrekker for å stenge.

 

For uinnvidde, kan denne kranen se ut som en kobling. De jeg har sett, er forniklet, d.v.s. blanke.

Lenke til kommentar

Tilførsel til oppvaskmaskin går ofte gjennom blandebatteriet, det kommer ned et rør fra blandebatteriet som går til oppvaskmaskinen.

Jeg regner med trådstarter har en slik siden han nevnte "uheldig å komme borti kranen" med krane til oppvaskmaskinen på blandebatteriet, er klar over nyere installasjoner ikke bruker det lenger men har elektronisk stopp med lekkasjeføler.

Endret av Maxopp
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...