Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

VW Caddy 99 dør vil ikke åpnes innenfra


xibriz

Anbefalte innlegg

Har en VW Caddy 1999-mod som har fått ett litt merkelig problem.

 

Når det er kaldt ute er det ikke mulig å åpne døren innenfra.

 

Det går relativt greit å åpne utenfra, men det er en ting som er verd å meke seg: Når jeg har låst opp døren å drar i håndtaket skjer det ingenting, neste gang jeg drar i håndtaket åpnes døren.

 

Til nå har jeg måttet rulle ned vinduet for å åpne døren utenfra når jeg skal ut, men nå begynner det å haste litt for i mårrest ble jeg litt ivrig å knakk mekanismen for å rulle ned vinduet (det er jo frost ute). Jeg må nå klatre ut passasjerdøren.

 

Jeg har skrudd av dørtrekket å konkludert med at det må være noe inne i selve låsekassen. Noen som har erfaringer med dette?

 

En ting som også er verd å merke seg: Dersom jeg ikke lukker døren helt, men bare litt slik at den er i lås på en måte men det fortsatt er "slakk" i døren hvis dere skjønner, da kan jeg åpne den innenfra.

Endret av xibriz
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Trenger antakelig ikke bytte låskassen. Opplevde selv dette på en 03 caddy. Jeg kom meg gjerne inn i bilen men hadde store problemer med å åpne døra innenifra om jeg ikke hadde fått ordentlig varme i kupeen etter kjøreturen.

 

Jeg gjorde det samme som vist i denne tråden på VACN. Hadde ikke en passende skrue for hånden, så løsningen ble strips. Dette gjorde jeg på begge dørerer og holdt i hvert fall under hele mitt eie av bilen.

http://forum.vacn.no/showthread.php?203610-F%E5r-ikke-opp-f%F8rerd%F8ra-p%E5-l%E5st-Golf-1-9-TDI-fra-97

Endret av Mariuslk
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...