Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Korte bortfall av ADSL nettilgang


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Sitter med en 720/128 linje fra Bluecom, og opplever dessverre at nettilgangen stadig faller ut. Har en oppegående maskin, med WinXP home med alle oppdateringer i orden.

 

Norton antivirus og firewall med alle tilgjengelige oppdateringer. Maskinen er alltid tilkoblet, døgnet rundt. Oppdager at jeg har blitt logget av MSN messenger nesten hver eneste dag. I tillegg har jeg hatt fullstendig bortfall av nettilgang i lengre perioder, men dette forekommer "sjeldent" - ca. 1 gang i uken (som jeg har oppdaget - mulig der er flere).

 

Det som er snodig er at DSL lampa lyser konstant under de lengre bortfallene.. Forsøk på å boote maskin og modem synes ikke å ha innvirkning. Noen ideer hva årsaken til dette kan være ? Og finnes det et program der ute som jeg kan benytte for å logge/overvåke

nettilgangen?

 

- Wes

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opplevde det samme i går ettermiddag for andre gang på vel 4 måneder. Ringte både Kvalito og Telenor, da jeg har Kvalito 1024/256 og Telenor ISDN.

 

Rent bortsett fra at Kvalito svarte omgående begge gangene jeg ringte mens jeg satt ca. 30 minutter og ventet på svar fra Telenor den ene gangen jeg ringte dem, var faktisk også Telenor svært hyggelige inntil de skjønte at jeg hadde bredbånd fra en annen leverandør :-)

 

I og med at Telenor bekreftet at jeg ikke hadde problemer med ISDN biten og Kvalito ikke fant feil på ADSL'en ble jeg enig med Kvalito om å forsøke igjen litt senere. (De fant uten problemer maskinen min men registrerte ingen trafikk, og fra min side så også alt ok ut. Fikk imidlertid svært variable resultater fra 0-100% tap ved ping til Kvalito's server?!)

 

Nåvel, som forrige gang, etter å ha ventet en times tid fungerte alt igjen...?!

 

Hmmm.... Kan det tenkes at BlueCom handler hos Telenor også?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...