Gå til innhold

Headset med mic til jobben


thgoslo

Anbefalte innlegg

Jeg ser etter et nytt headset til jobben. Jeg jobber i et åpent kontorfellesskap med mye støy.

 

Leter etter headset med følgende kriterier:

Støyreduserende

Mikrofon

Dekker over ørene

Sammenleggbare

Trådløst

To utganger til lyd, slik at jeg kan bytte mellom iphone og pc lyd. Bruker iphone til samtaler, pcen til videosamtaler og musikk.

Dock for lading.

 

Noen som har noen tips?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror du skal slite med å finne et headset som dekker alle de kriteriene.

 

To innganger til lyd tror jeg aldri at jeg har sett. Men om du sitter på OS X så vil samtalene dine nå kunne overføres automatisk til maskinen, og da trenger du ikke å være koblet til telefonen, (det samme gjelder for meldinger osv). Alternativene blir (1) headsettet har bluetooth med multipoint, eller (2) headsettet kan kobles til med en vanlig mini-jack, også må du koble til med en slags splitter (1 x Mini-jack/phone Male to 2 x Mini-jack/phone Female).

 

Ellers så er det jo litt et spørsmål hva du legger i støyreduserende. Mine B&W P5 demper støy, men de har ikke aktiv støyreduksjon (slik som Bose QuietComfort har, eller Sennheiser MM 550-X Travel).

 

Når det kommer til mikrofon så er dette avhengig av å være i nærheten av munnen din. Altså blir fort alternativene (1) du må ha ledning, (og der sitter mikrofonen) eller (2) mikrofonen må stikke ut fra headsettet, slik en typisk ser på gamingheadset osv. (Mulig jeg ikke har full oversikt her, og at det finnes headsett med mikrofonen sittende på en av klokkene, men ser for meg at den da fort tar imot ganske mye støy fra omgivelsene om den også skal ta imot stemmen din). Et tredje alternativ er at du setter opp en mikrofon på arbeidsplassen din, men noe usikker på hvordan dette vil fungerer sammen med telefonen din.

Lenke til kommentar

Jeg bruker et Logitech H800 i dag, men det begynner å bli såpass slitt at jeg leter etter ca det samme som deg.

 

Logitech H800 har:

  • Mikrofon som stikker ut
  • Bluetooth (Til telefon)
  • Trådløs lyd med USB plugg (Til PC)
  • Sammenleggbare
  • Lades med micro-USB

Det de mangler, og som jeg savner etter at vi flyttet til åpent kontorlandskap, er aktiv støydemping.

Lenke til kommentar

Min løsning på problemet (om jeg havner i åpent kontorlandskap en gang i fremtiden...) blir antakelig å ha to headsett. Et som alltid ligger på jobben (god lyd, støydempende, foretrekker kablet - så med mikrofon på ledningen) og et mindre ett jeg kan ta med meg (B&W P5 eller Aedke VK-1).

 

Edit: Ser rikitgnok for meg at Windows også vil komme med muligheten for å ta imot telefonsamtaler direkte på maskinen, så der forsvinner et problem (om du ikke sitter på OSX). Og mulig jeg i fremtiden kommer til å foretrekke bluetooth fremfor kablet. Men hovedinsigelsen min i dag mot trådløst er (1) jeg synes det er utrolig irriterende å måtte forholde meg til lading eller bytting av batterier, og (2) jeg opplever innimellom at det er ustabilt, og finnes knapt noe mer irriterende enn musikk som hakker pga dårlig tilkobling...)

Endret av blured
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...