Gå til innhold

Hemmelige planer for å stoppe pirater har lekket


Anbefalte innlegg

Alltid det samme gnålet i kommentarene på slike artikler som dette. Jeg sier ikke at ikke piratvirksomheten har ført verden fremover, ei heller at MPAA og RIAA er mors beste barn, men det er så utrolig autistisk å totalt ignorere behovet film og musikkbransjen har for inntjening samtidig som man rettferdiggjør sine egne handlinger med idiotiske unnskyldninger.

 

Er det greit å stjele, selv om du ikke får varen servert på et sølvfat? Om kundene på din jobb ikke synes du er effektiv nok, er det greit at sjefen kutter lønna din for denne måneden?

 

En ting er å drive med, eller å ha drevet med piratvirksomhet, jeg tror de fleste av oss har vært skyldige i det. Men selvrettferdige og moraliserende pirater er noe av det kvalmeste som finnes.

Endret av Gother-Bit
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Og tenk om denne bransjen hadde brukt alle disse pengene og kreftene på å utvikle seg til år 2014 og dagens forventninger istedenfor å skulle tvinge alle forbrukerne til å leve i 2005...

Lettvint for deg å si "Jedi Jordal" Det er ikke bare å knipse med fingrene og så skjer utviklingen av seg selv. Eller hive penger på en budsjettpost og forvente at store ting skal skje. Men konkurranse driver verden videre, og piratrevolusjonen som slo ned med Napster og Frauenhoffer var akkurat den konkurransen som skulle til for å vise mediebransjen hvor skapet skulle stå.

 

Man kan godt si at film og musikk-bransjen har seg selv å takke siden de først kjempet mot utviklingen med alle midler uten å gjøre de nødvendige endringene, men hvor plasserer det deg som pirat på kartet?

 

Er du en fremsynt revolusjonær som sloss mot endrings-fiendtlige og grådige toppledere eller er du en som nyter godt av det fantastiske utvalget av musikk og film vi har i dag samtidig som du knapt er villig til å betale noe tilbake til deg som faktisk produserer det du konsumerer?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Og tenk om denne bransjen hadde brukt alle disse pengene og kreftene på å utvikle seg til år 2014 og dagens forventninger istedenfor å skulle tvinge alle forbrukerne til å leve i 2005...

 

Tenkte akkurat det samme. En liten bransje som produserer mye materiale vil ALDRI med dagens teknologi å kontrollere det slik de ønsker. Det er snakk om milliarder av mennesker de mener de skal bestemme over :) Lykke til. De må nok innse at gullalderen er over og finne på nye ting. Netflix, HBO mm er på rett spor, men fortsatt er dette i startgropa. Det går nok ikke altfor mange år så forsvinner de normale TV kanalene. Mine barn ser aldri på TV. De ser på innhold på internett og vi finner alt vi ønsker å se derfra :)

Lenke til kommentar

Vel, nå har jeg over 2500 bluray filmer, 8000 cd er og ca 1500 lp. Så jeg kjøper så og si alt. Ja, jeg har lastet ned til tider en serie eller 2, men poenget var: Det er snudd opp ned i verden, når de virkelig kriminelle, de som virkelig forårsaker lidelse går fri, mens ressurser brukes på binære nedlastere

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...