Gå til innhold

Rar kontakt på harddisk


Anbefalte innlegg

Strømtilkoblingen på en av mine harddisker ble delvis smeltet i dag, grunnet en kortslutning mellom to av pinnene. Harddisken funker fremdeles etter at jeg rettet pinnene, men jeg stoler ikke helt på langtidsbruk av en smeltet kontakt. Jeg lurer derfor på om den "ekstra" kontakten på bildet er for strømtilførsel, eller om det er noe helt annet.

 

post-136864-0-32451800-1418592270_thumb.jpg

Endret av Salt kjeks
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Akkuratt ja. Det var strømtilførselen helt til høyre i bildet som såvidt tok fyr, men jeg var kjapp til å slå av PSU, så skadene ble begrenset. Harddisken fungerer fremdeles, men siden plasten mellom lederne er smeltet bort tar jeg ikke sjansen på å la dette stå tilkoblet strøm ubevoktet. Har akkuratt overskrevet hele disken nå, uten problem, men det er noe annet å la den stå og gå hele døgnet.

Lenke til kommentar

Skjønner. Jeg er rimelig sikker på at du kan la disken stå å gå ubevoktet, derimot strømforsyning og kabler bør du heller ta en nærmere skikk på. Er det modulære kabler på PSU kan du skifte de ut, er det ikke må du se på skaden og vurdere det. Bare lurer, hva var det som fikk plastikken til å smelte? Kan du også ta noen bilder av skadepunktene?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...