Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Firebird tråd

Anbefalte innlegg

Skrevet

Regner med det er flere som har oppdaget denne geniale browser'n - vil absolutt påstå at den er en verdig motstander til Opera.

Den er på langt nær så "ferdig" som Opera men det gir også brukerne en helt genial mulighet til å tilpasse til eget behov. Tenkte jeg skulle starte denne tråden for å samle opp et par gode tips, triks og tweaks.

Et lurt triks er ihvertfall å legge til en oppføring i registeret (Firebird installeres ikke den bare pakkes ut) for å lette installering av Flash osv. :

REGEDIT4
[HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Mozilla\Mozilla Firebird]
"GeckoVer"="1.0.1"
[HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Mozilla\Mozilla Firebird\bin]
"PathToExe"="C:\\program files\\MozillaFirebird\\MozillaFirebird.exe"
[HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Mozilla\Mozilla Firebird\Extensions]
"Plugins"="C:\\Program Files\\MozillaFirebird\\Plugins"
"Components"="C:\\Program Files\\MozillaFirebird\\Components"
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\mozilla.org\Mozilla]
"CurrentVersion"="1.5" 

Kopier og lim inn i Notepad og lagre som firebird.reg.

NB! Husk å redigere "PathToExe", "Plugins" og "Components" til der hvor du pakket ut!

For de som ikke allerede har sjekket ut Firebird så finner du den her: http://www.mozilla.org/products/firebird/

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Noen som har et triks på lager som gjør at jeg kan få bookmarks fra Opera over til Firebird?

Kan ikke tro at det bare er meg som har et slik behov, men jeg har ikke klart å finne en løsning til nå.

Skrevet

Hei,

Ville bare informere om at det fins en norsk oversettelse av Firebird. Den er fortsatt i "beta", dvs. den er ikke helt perfekt ennå. Men den er verdt å prøve ut.

En nedlastbar ZIP-fil med Firebird (og tilhørende Thunderbird e-post-program) kan lastes ned herfra:

http://www.stud.ntnu.no/~havarmor/progr/moztrans/

Firebird og Thunderbird kan kanskje virke litt umodne akkurat nå, men får de 2 måneder på seg, begynner det virkelig å se bra ut. :-)

--

Mvh,

Håvard Mork

http://www.stud.ntnu.no/~havarmor/

Skrevet
OBServer, er det ikke mulig å eksportere til html-fil i opera??

Joda, klarer å eksportere til "Opera6.html" i opera og innholdet ser fint ut. Problemet er at når jeg velger "import" i Firebird skjer det ingenting om jeg velger den filen. Prøvde også å omdøpe den til "bookmarks.html" som er det navnet Firebird bruker på filen når den eksporterer.

Bookmarks er det eneste jeg har å utsette på Firebird, det virker ikke helt stabilt. Separatorene f.eks lever sitt eget liv, ihvertfall her hos meg.

Alle forslag som kan hjelpe meg i retning av en løsning mottas med takk :)

easy gestures var forresten helt genialt, takk for tipset.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...