Gå til innhold

AMD 8350 OC.


Anbefalte innlegg

Heisann.

Lurer på om noen kloke hoder kan gi meg en rask gjennomgang av hva jeg burde konsentrere meg om når det gjelder overklokking?

Har akkurat bestilt meg en ny CPU (AMD FX-9590), men før den ankommer i posten så hadde jeg lyst til å se om jeg klarte å tyne den gamle cpu'en litt mer før den skal byttes.

 

Generelt sett så har jeg lyst til å få litt mere grafikk og fps i mitt favorittspill, battlefield 4, så om noen har noe gode tips for det, så hadde jeg satt stor pris på dette.

 

Er veldig dårlig på dette med å virkelig sette opp ting og tang slik at man får utnyttet max av det hardware man har, så håper noen er behjelpelig :)

 

Oppsettet jeg har nå, er som følger:

 

AMD FX-8350

 

Corsair Dominator Platinum DDR3 2133MHz 16GB CL9 (4x4GB)

 

Gainward Geforce GTX 780 Ti 3GB

 

MSI 990FXA-GD80 hovedkort

 

OCZ Vector 256GB SSD. (2 stk i Raid 0)

 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

AMD FX-9590 er tydligvis en varmeovn, så hva slags kjøler har du?

 

Skal den overklokkes, bør du ha noe heftig vannkjøling ellers blir den for varm om sommeren.

Om vinteren kan den fint erstatte varmeovnen garantert.

 

Noe som http://www.frozencpu.com/products/23377/ex-wat-298/XSPC_Raystorm_RX240_V3_Extreme_Universal_CPU_Water_Cooling_Kit_w_D5_Photon_and_Free_Dead-Water.html#blank

 

Skal du vurdere SLI bør du minst ha 1000 watt PSU, som sier litt hvorfor AMD ikke er noe å satse på.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Det er begrenset med HK som støtter fx-9590.

Ser ikke ut som hovedkortet ditt støtter den.

http://www.msi.com/support/mb/990FXAGD80.html#support-cpu

 

 

 

Skal du vurdere SLI bør du minst ha 1000 watt PSU, som sier litt hvorfor AMD ikke er noe å satse på.

 

Det skal holde med 850W for gtx 780 SLI.

 

 

 

Generelt sett så har jeg lyst til å få litt mere grafikk og fps i mitt favorittspill, battlefield 4, så om noen har noe gode tips for det, så hadde jeg satt stor pris på dette.

 

CPU'en din lager nok en flaskehals for å få full ytelse på skjermkortet ditt. Prøv å overklokk din fx-8350, kjøp gjerne en god vannkjøling til cpu'en. Har hørt at flere har hatt problemer med optimal fps med denne prosessoren i BF4, men har komt seg veldig med overklokking.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...