Gå til innhold

Ny telefon max 3000,-


kimare

Anbefalte innlegg

Min HTC One klarer ikke lenger å hjelpe meg med den viktigste oppgaven til en telefon. Å snakke med andre mennesker.

 

Sender den inn til garantireperasjon, men frykter at jeg må ha ny telefon.

 

Har vært veldig fornøyd med min HTC og jeg kan selvsagt kjøpe en ny.

 

Krav til ny telefonen:

Helst Android (har prøvd WP som var greit, men ikke helt meg og iOS som er knallbra men for dyrt).

32GB

Må ikke lugge.

Må ikke være større enn HTC One, egentlig er denne også litt i overkant, men ergonomien gjør at den føles en del mindre enn andre telefoner med omtrent samme fysiske mål.

 

Alternativer:

HTC One, svært fornøyd med min og jeg håper det er mulig å få den reparert på garanti. Eneste negative for meg er rosaskjær på kveldsbilder og litt svakt batteri. Det vil være en nedtur å betale bare litt mindre enn det jeg i sin tid betalte (3500,-).

Huawei Honor 6, ørlite større enn HTC, men den virker litt mer firkantet, slik at jeg er skeptisk. Pluss for gode tester og maskinvare. Skeptisk til grenssnittet, og det er lite alternative custom rom.

LG G2 Virker litt stor, men den er avrundet som HTC og jeg utelukker den ikke enda.

 

Mao jeg sliter med å finne et godt alternativ, og mottar gjerne tips til aktuele kandidater.

http://www.prisjakt.no/product.php?j=2772521,1679514,2114508

 

Ett annet alternativ er Xiaomi Mi4, men også her her jeg en del av de samme innvendingene som ovenfor Huawei.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Med størrelsesbegrensningen kan det vel bare bli Sony Xperia Z3 Compact ;)

 

Tar jeg utgangspunkt i HTC One og sammenligner med Huawei/Xiaomi

 

Bredde:

HTC: 68,2 mm

Xiaomi: 68,5 mm

Huawei: 69,7 mm

 

Høyde:

HTC 137,4 mm

Xiaomi 139,2 mm

Huawei 139,6 mm

 

Nå er ikke størrelsen alt da geometrien kan medføre at tlf føles mindre.

 

Men Z3 Compact er absolutt på lista, synes bare den er litt dyr.

 

Jeg hadde satset på å få tilbake HTC One i toppform! Det er ikke mange telefoner som kan måle seg med den. Da sparer du masse penger også!

 

Absolutt, men mitt inntrykk er altfor ofte ender med at verksted ikke vil ta ansvar. Obskure fuktskader etc.

 

Hvor absolutt er kravet til 32 GB minne? Ikke så mange å velge mellom, her er alle med 32 GB til under 3000: http://www.prisjakt.no/category.php?m=s197333909&o=produkt_pris_inkmoms#rparams=m=s197333969

 

Har 14GB av 32 GB ledig for øyeblikket og da har jeg lite i forhold til hva jeg pleier. Minnekort 16GB med minnekortplass er selvsagt et fullgodt alternativ.

 

HAr ikke helt oversikt over hva som er aktuelt. Trenger ikke å kjøpe i Norge, men dersom jeg skal importere må det være en god grunn for det.

Lenke til kommentar

 

Har 14GB av 32 GB ledig for øyeblikket og da har jeg lite i forhold til hva jeg pleier. Minnekort 16GB med minnekortplass er selvsagt et fullgodt alternativ.

Faktisk ikke. Fra 4.4 er det kun noen apper som kan skrive til minnekortet. Dersom du har en app som ikke får lagret det den skal på de 16 (eller ca 11) du har i telefonminnet, og ikke kan skrive til minnekortet, vil du ikke kunne bruke den uansett hvor stort minnekort du har.

Lenke til kommentar

Legger ved en oversikt. Mest annen, aner ikke hva det er :). Men jeg tror ikke 16GB + minnekort blir noe problem.

 

@Winnetou2012 Xiaomi Mi4 som jeg lenket til i åpningsinnlegget. Dersom HTC-en ikke blir fikset kan jo Samsund Alpha være et alternativ, selvom jeg ikke er veldig glad i touchwiz og all bloatwaren til Samsung.

 

 

post-49732-0-30916100-1418378854_thumb.png

Endret av kimare
Lenke til kommentar

Xperia Z2 er kanskje for stor? 2495 på Elkjøp nå: http://www.elkjop.no/search?SearchTerm=SONXPZ2+TN&search=&searchResultTab=

 

Liker ikke størrelse og fasong på denne nei, prøvd flere ganger. Men absolutt et godt tilbud og kjøp til den prisen. Kommer uansett ikke til å kjøpe før jeg vet at HTC-en har fått dødsdommen, driver og sonderer aktuelle kandidater. Hva med Motorola har de noen modeller som kan være aktuelle?

Lenke til kommentar

Hvorfor ikke Nexus 5?
Jeg anbefaler i hvert fall Nexus 5, selv om den er på 16 GB: http://www.mytrendyphone.no/shop/lg-nexus-5-231283c1.html

Bestevenn har en Nexus 5, og den fungerer perfekt. Han oppdaterte til Lollipop for omtrent et par uker siden.

(Jeg har nylig kjøpt Note 4 hos Mytrendyphone, og jeg er meget fornøyd med den... Men den er jo litt dyrere og større enn mobilen du leter etter :) )

Lenke til kommentar
Gjest medlem-169651

 

Xperia Z2 er kanskje for stor? 2495 på Elkjøp nå: http://www.elkjop.no/search?SearchTerm=SONXPZ2+TN&search=&searchResultTab=

 

Liker ikke størrelse og fasong på denne nei, prøvd flere ganger. Men absolutt et godt tilbud og kjøp til den prisen. Kommer uansett ikke til å kjøpe før jeg vet at HTC-en har fått dødsdommen, driver og sonderer aktuelle kandidater. Hva med Motorola har de noen modeller som kan være aktuelle?

 

Motorola har jo en kjent toppmodell fra før som er på tilbud i disse dager. http://www.pixmania.no/smartphone/motorola-moto-x-hvit-smarttelefon/21948451-a.html?ef_id=U5HzlQAABOmdsRx7:20141212191413:d

Kjenner ikke butikken selv, så den må du undersøke selv, men det skal i alle fall være en bra telefon.

Lenke til kommentar

Pixmania, etter hva jeg vet, er en verdensledende fransk nettbutikk, eies av Dixons Group som også eier blant annet Elkjøp og Lefdal her til lands. (?) - Noe å være obs på er at de kanskje selger modeller som kanskje ikke er standard for de norske markedet med tanke på 4G osv, men de retter seg mot norske kunder, så norsk reklamasjonsrett skal gjelde som normalt.

Endret av esoteric
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...