Gå til innhold

Har du et Xonar D2X lydkort? da Bør du lese dette.


Anbefalte innlegg

Driveren som fulgte med ditt lydkort, har nå kompatibilitet problem med Windows 8.1.

 

Jeg oppdaget dette problemet ved å ha åpnet et spill i Origin og avsluttet spillet, da ble musikken fra spillet stuck, så gikk inn på enhetsbehandling for å deaktiverte drivern og skulle avinstallere driveren, fikk da bluescreen of death.
 

DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL
 
cmudaxp.sys cmudaxp.sys+2468e fffff801`c6e70000 fffff801`c7019000 0x001a9000 0x46e60248 11.09.2007 03:49:44
 
Etter å ha fått avinstallert driveren til lydkorte så trykket jeg venstre på min konto, for å ''søk etter maskinvareendringer'', da ble driveren til korte som allerede var på maskinen allerede installert, fikk igjen da bluescreen og maskinen startet på nytt med driveren installert på maskinen, ikke la dere lure av dette, den funker som den skal, men den er enda ikke kompatibel med 8.1. 

Fikk fjernet driveren ved å trykke på slett driveren.
 

Testet å sette cden til lydkorte for å legge til driveren på nytt, fikk da beskjed om ''Please plug-in audio device!'', mens lydkorte var plugget inn i maskinen. 

Lydkorte ditt er ikke ødelagt! Det er Finn sin feil.  :thumbup: 

 

Ok! Hvor laster jeg ned driveren?

Oppdatert lenke 03.02: https://www.asus.com/dk/Sound-Cards/Xonar_D2X/HelpDesk_Download/

 

Gjorde et par research om dette problemet først, fant da at korte kunne ha blitt registert feil på maskinen, prøvde dette men dette funket ikke for meg, tips dine venner om Windows 8.1 driveren!   :w00t:  

 

Bare for å ha sakt det, det går ikke å oppdatere driveren fra internette i enhetsbehandlinga. 

Ha en god Tirsdag! Det snør i Oslo, i dag! :)

Endret av Netflis
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 8 måneder senere...

Til bruker: Couldnt_Find_Good_Name. Lenge siden posten ble postet da, men svarer, og kanskje til hjelp for andre som lurer. Det er to versjoner av driveren 1.75 til Maxedtech. Til Xonar D2X må du må bruke 1.75a driveren.

 

Det er godt man har sider som Maxedtech med Uni Xonar driver: http://maxedtech.com/asus-xonar-unified-drivers/#Win10   

 

Jeg kommer ihvertfall aldri til noen gang å kjøpe et lydkort kort med så dårlig oppfølging som Asus Xonar D2X lydkortet!

 

Det går gjerne måneder og år før Asus oppdater sitt lydkort, noe jeg mener burde vært første prioritet. Windows 10 har i så måte vært tilgjengelig lenge, og fremdeles er Windows 8.1 en beta driver fra Asus. Og det tok sin tid før det kom en Windows 8 driver, og da en beta utgave driver som det ikke er gjort noe med på over et år, 16.4.2014. Hvor lenge har Windows 8 vært tilgjengelig, og fremdeles er det bare en beta utgave Asus har av Windows 8 driveren?

 

Jeg skal kvitte meg med dette lyd kortet å kjøpe noe helt annet enn Asus lydkort for all fremtid. 

 

Jeg bruker selv UNI Xonar sin driver, men også de er begrenset på hvilken modifikasjoner de kan gjøre for å dekke over alle bugsene på Asus sitt urimelige og halvferdige prosjekt, mens Maxedtech på forhånd av vane er innstilt på å vente i noen måneder og kanskje aldri, før Asus gjør noe for å skaffe en ny og oppdatert driver på Asus sitt uferdige prosjekt.

 

I tillegg så er det helt utrolig at de selger dette lydkortet til enda 1305 kr, når det enda bare er beta drivere og sjelden noen oppdateringer, og ingen Windows 10 driver.

 

Gi meg gjerne tips på et alternativt godt lydkort, hvor produsenten verdsetter sine kunder i mye større grad....

Endret av PowerShot-x
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Til bruker: Couldnt_Find_Good_Name. Lenge siden posten ble postet da, men svarer, og kanskje til hjelp for andre som lurer. Det er to versjoner av driveren 1.75 til Maxedtech. Til Xonar D2X må du må bruke 1.75a driveren.

 

Det er godt man har sider som Maxedtech med Uni Xonar driver: http://maxedtech.com/asus-xonar-unified-drivers/#Win10   

 

Jeg kommer ihvertfall aldri til noen gang å kjøpe et lydkort kort med så dårlig oppfølging som Asus Xonar D2X lydkortet!

 

Det går gjerne måneder og år før Asus oppdater sitt lydkort, noe jeg mener burde vært første prioritet. Windows 10 har i så måte vært tilgjengelig lenge, og fremdeles er Windows 8.1 en beta driver fra Asus. Og det tok sin tid før det kom en Windows 8 driver, og da en beta utgave driver som det ikke er gjort noe med på over et år, 16.4.2014. Hvor lenge har Windows 8 vært tilgjengelig, og fremdeles er det bare en beta utgave Asus har av Windows 8 driveren?

 

Jeg skal kvitte meg med dette lyd kortet å kjøpe noe helt annet enn Asus lydkort for all fremtid. 

 

Jeg bruker selv UNI Xonar sin driver, men også de er begrenset på hvilken modifikasjoner de kan gjøre for å dekke over alle bugsene på Asus sitt urimelige og halvferdige prosjekt, mens Maxedtech på forhånd av vane er innstilt på å vente i noen måneder og kanskje aldri, før Asus gjør noe for å skaffe en ny og oppdatert driver på Asus sitt uferdige prosjekt.

 

I tillegg så er det helt utrolig at de selger dette lydkortet til enda 1305 kr, når det enda bare er beta drivere og sjelden noen oppdateringer, og ingen Windows 10 driver.

 

Gi meg gjerne tips på et alternativt godt lydkort, hvor produsenten verdsetter sine kunder i mye større grad....

Hei, jeg bruker driveren UNi Xonar 1816/1822 v1.75a r2 på Windows 10, pga ASUS driveren for Windows 8.1 ikke funker, men skal prøve driveren UNi Xonar 1814/1815 v1.64 r2 (proven stable), for lyden kan falle ut i spill f.eks GTA V.

 

100% compatible drivers when?

Because of the very slow development of the audio drivers by C-Media and the long time it takes for C-Media partners (ASUS and HTOmega) to release the new drivers it may take a while before we have a 100% compatible driver for Windows 10.  If we are lucky we will have new audio drivers in 2-3 months after Windows 10 RTM launch. As soon as new audio drivers became available I will release a new UNi Xonar drivers package.

Endret av Couldnt_Find_Good_Name
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...