Gå til innhold

3Dmodellering og renderings-PC til 10-15k


Anbefalte innlegg

Etter å ha innsett at en bærbar PC sannsynligvis ikke vil innfri kravene mine, er jeg nå på utkikk etter en stasjonær arbeidsstasjon. Den skal brukes til 3D-modellering(ofte av store filer), rendering og fotoredigering.

 

Jeg har lite kunnskap om hardware, men etter en del research har jeg kommet frem til noen få nøkkelpunkt.

 

  • Høy klokkehastighet(i7?) og absolutt minimum 8GB RAM for å hindre viewport-lag. Her er det forskjell på raskere eller tregere RAM? Renderingsprogrammet jeg bruker nå(Vray for Rhino) ser ut til å være CPU-basert, så en solid prosessor som kan få ned renderingstiden hadde vært flott.
  • Profesjonelt grafikk-kort Nvidia Quadro eller AMD Firepro pga gode drivere og optimalisering for CAD-program. GPU-basert rendering ser også ut til å bli mer og mer aktuelt.
  • Minst 1TB HDD. Muligens SSD i tillegg, men det ser ikke ut til å være et must.
  • Displayport eller DVI-D for å kunne kjøre høyere oppløsning enn 1080p

Software som skal brukes er i hovedsak Rhinoceros 3D, 3D Studio Max, Vray, Photoshop, Lightroom, Revit og Autocad.

 

Noen innspill på hva som er mest "bang for the buck" for 10-15k(uten skjerm, tastatur og mus)?

 

 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...