Gå til innhold

Samsungs UHD-skjermer vil gi silkemyke spillopplevelser


Anbefalte innlegg

G-Sync er basert på utkast av standarden og bruker samme teknologi.

 

Det må bli slutt på disse tullete partiske holdningene. Folk må utvise skepsis til hva enhver PR-avdeling påskryter seg, og ikke svelge alt rått enten det er snakk om "Free"-Sync eller Mantle som AMD påstår er åpent, men det hevder de også om DirectX som alle vet er alt annet enn åpent. Nvidia skal ha all ros for å fremskynde denne nye teknologien, ikke AMD som kommer diltende etter. Dette er hykleri av verste sort.

Det er kanskje ikke så veldig rart når man har slike artikler

http://www.sweclockers.com/artikel/18798-amd-om-dynamiska-uppdateringsfrekvenser-med-project-freesync/2#pagehead

 

Jeg har dog funnet noe som sier at Freesync vil fungere med noe annet enn de nyere kortene til AMD, så om det er åpent og fritt spiller ingen rolle.

A-sync er derimot fritt og åpent og trenger ikke samme maskinvare som G-sync uansett hva du sier. G-sync krever maskinvare fra en spesifikk produsent som krever et skjermkort fra samme produsent. nVidia står fritt til å øke støtten til A-sync som burde være enkelt og hadde vært en stor fordel for oss kunder.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kun en fanboy kan fremstille det som negativt at en produsent implementerer en funksjon fra en fremtidig standard, mens skryter en annen opp i skyene for å planlegge en implementasjon av det samme bare med en formalisering i standarden, og i tillegg godtar løgnene om at den ene er "gratis" og "fri" når de begge stiller i samme båt.

 

I motsetning til dere fanboys så favoriserer jeg ikke den ene produsentens løsninger, og prøver etter beste evne å betrakte teknologien objektivt. De som følger med vet at jeg også er en av de skarpeste kritikerne av Nvidias PR-bullshit, i likhet med Intel, AMD, Microsoft, Apple, osv.

 

A-sync er derimot fritt og åpent og trenger ikke samme maskinvare som G-sync uansett hva du sier. G-sync krever maskinvare fra en spesifikk produsent som krever et skjermkort fra samme produsent. nVidia står fritt til å øke støtten til A-sync som burde være enkelt og hadde vært en stor fordel for oss kunder.

Nei det er direkte feil, Adaptive Sync trenger akkurat den samme maskinvaren i skjermen
Lenke til kommentar

Kun en fanboy kan fremstille det som negativt at en produsent implementerer en funksjon fra en fremtidig standard, mens skryter en annen opp i skyene for å planlegge en implementasjon av det samme bare med en formalisering i standarden, og i tillegg godtar løgnene om at den ene er "gratis" og "fri" når de begge stiller i samme båt.

 

I motsetning til dere fanboys så favoriserer jeg ikke den ene produsentens løsninger, og prøver etter beste evne å betrakte teknologien objektivt. De som følger med vet at jeg også er en av de skarpeste kritikerne av Nvidias PR-bullshit, i likhet med Intel, AMD, Microsoft, Apple, osv.

 

A-sync er derimot fritt og åpent og trenger ikke samme maskinvare som G-sync uansett hva du sier. G-sync krever maskinvare fra en spesifikk produsent som krever et skjermkort fra samme produsent. nVidia står fritt til å øke støtten til A-sync som burde være enkelt og hadde vært en stor fordel for oss kunder.

Nei det er direkte feil, Adaptive Sync trenger akkurat den samme maskinvaren i skjermen

 

 

Det er som negativt er at de driver med sin egen proprietære greie, du ser jo allerede nå de negative effektene, nemlig g-sync-skjermer, antakelig forsvinner de helt og adaptive sync tar over, men om ikke det er tilfellet er de negative følgene tydelige.

Det er objektivt en mye bedre løsning om produsentene støtter standarden.

 

AtW

Lenke til kommentar

Kun en fanboy kan fremstille det som negativt at en produsent implementerer en funksjon fra en fremtidig standard, mens skryter en annen opp i skyene for å planlegge en implementasjon av det samme bare med en formalisering i standarden, og i tillegg godtar løgnene om at den ene er "gratis" og "fri" når de begge stiller i samme båt.

 

I motsetning til dere fanboys så favoriserer jeg ikke den ene produsentens løsninger, og prøver etter beste evne å betrakte teknologien objektivt. De som følger med vet at jeg også er en av de skarpeste kritikerne av Nvidias PR-bullshit, i likhet med Intel, AMD, Microsoft, Apple, osv.

 

A-sync er derimot fritt og åpent og trenger ikke samme maskinvare som G-sync uansett hva du sier. G-sync krever maskinvare fra en spesifikk produsent som krever et skjermkort fra samme produsent. nVidia står fritt til å øke støtten til A-sync som burde være enkelt og hadde vært en stor fordel for oss kunder.

Nei det er direkte feil, Adaptive Sync trenger akkurat den samme maskinvaren i skjermen

 

Kan du slutte med det første og heller diskutere seriøst

 

Og så kan du være så vennlig å dokumentere det andre. Dvs at du ikke trenger en enhet fra nVidia i skjermen din for å kunne bruke G-sync?

Lenke til kommentar

Og så kan du være så vennlig å dokumentere det andre. Dvs at du ikke trenger en enhet fra nVidia i skjermen din for å kunne bruke G-sync?

Det trengs samme maskinvare i skjerm for å støtte G-Sync som FreeSync, nemlig en driverbrikke som støtter adaptiv synkronisering. De første konsumentskjermene med G-Sync har riktig nok hatt en ekstra dyr løsning, men det skyldes at Nvidia har utviklet en FPGA-brikke som en midlertidig løsning i påvente av nye driverbrikker. Det er ingen problem å legge inn støtte for begge i firmware, og det er vel et tidsspørsmål før det skjer.

 

G-Sync er heller ikke strengt tatt nytt. G-Sync er Nvidias merkevare for skjermsynkronisering som har vært tilgjengelig i en rekke år for Quadro-produkter. De har riktig nok nå utvidet det med en langt mer fleksibel adaptiv synkronisering fra DP. Tidligere revisjoner har tillatt synkronisering av flere skjermer med hverandre (også i SLI), men også å synkronisere skjermene med et OpenGL-program. Den gamle revisjonen er selvsagt ikke i nærheten så fleksibel som den nye konsumentversjonen, og var veldig tungvint med manuell manipulering av oppsett for å få det til. Men som du forstår så er G-Sync langt mer enn bare en ren implementasjon av Adaptive Sync, og det samme kommer nok til å skje med AMDs FreeSync også, jeg ser for meg at de lapper på CrossFire-støtte og kanskje også støtte for synkronisering av flere skjermer de også(og kanskje flere ting). Dermed forstår du at det ikke er likhetstegn mellom FreeSync og Adaptive Sync. Nvidia kommer nok til å oppgradere G-Sync mange ganger fremover, og trolig beholde merkenavnet.

Lenke til kommentar

Kult, kjente ikke til Quadro G-sync'en, men ser den går en del år tilbake selv om den er i en helt annen form enn det vi bruker i konsumentmarkedet.

 

Men jeg ser ingen referanser noen steder til at nVidia sin G-sync vil virke uten en maskinvare-modul til skjermen fra nVidia. Jeg har et Geforce skjermkort i dag, og kan godt tenke meg synkronisert bilderate mellom skjerm og GPU, men er ikke villig til å betale for løsninger som binder meg til en leverandør. Om produsentene kan bruke samme løsning til A-sync og G-sync blir jeg veldig fornøyd, men ingen av de artiklene jeg har lest til nå gir noe tegn på at man kan bruke samme modul til begge løsningene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...