Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Montering av oppvaskmaskin med hurtig kobling (kran?)


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg har nylig flyttet inn i en leilighet der det ikke er oppvaskmaskin, og tenker å skaffe meg en.

 

Jeg skal ha en midlertidig løsning, da jeg ikke har tilgang til å slå av vann eller drive så mye med røranlegget som er der. Jeg tenker på vanntilførsel via vannkran, en måte å koble en slange på selve krana, og som skal være en "hurtig" løsning. Avløpet kan også gå i vasken, eller monteres på avløpet på ett vis.

 

Er det noen som har vitenskap om hva som trengs? Hvilke enheter jeg skal gå for når det kommer til selve koblingen osv?

 

Velger vanlig oppvaskmaskin fremfor benkoppvaskmaskin da det er fremtidsrettet innkjøp med vanlig.

 

Takk for svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Alle hus, leiligheter og hybler skal ha en egen stoppekran. Noe hurtig kobling vil jeg så absolutt ikke anbefale. Visst det skulle oppstå lekkasje, så kan du ende opp med å ikke få noe på igjen på forsikringen å vannskader kan være veldig dyrt å fikse. Ring en rørlegger å få han til å sette opp en vannkran med kobling til oppvaskmaskinen, det koster deg kanskje 3 lapper men du er hvertfall sikret forsikringsmessig om det skulle oppstå vannlekkasje.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...