Gå til innhold

Billigst mulig redigerings PC.


Anbefalte innlegg

God dag, min søster ønsker seg en pc som takler å ha photoshop åpent og ikke bruker hundre år når hun redigerer bildene.

Jeg har dessverre falt litt ut av PC-gamet i det siste og aner ikke hva som er best, jeg har heller ingen anelse om hvordan man velger cpu vs. gpu når det kommer til at det skal være photoshop ikke battlefield som skal kjøres.

 

Budsjett: 5-6k

 

Det som trengs er:
PC i deler eller ferdigbygget (trenger ikke cd-leser)

Skjerm

Tastatur

Mus

 

De tre sist nevnte trenger ikke å være fancy eller dyre, men siden det ikke noen fra før så trengs de.

 

Takk på forhånd.

Endret av zlagther
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er et ganske stramt budsjett, men blir en fin maskin ut av det likevel. :)

 

http://www.prisjakt.no/list.php?l=130121&view=m

 

Kan være lurt å overklokke prosessoren, da dette fort kan gi deg hele 25% bedre ytelse. Det er ganske enkelt om en først følger en guide på nettet. :new_woot:

 

Edit: Ville kjøpt alt bortsett fra hovedkort og skjerm på CDON. De to sistnevnte kan kjøpes via Komplett, som har gratis frakt.

Endret av Agentspoon
Lenke til kommentar

Sleng inn et skjermkort, f.eks. GTX 750.

 

Boxed-kjøleren til CPU er helt grei så lenge den ikke skal overklokkes, så det er strengt tatt ikke nødvendig å bytte den ut med det første. Jeg ville nok heller vurdert å bytte denne ved behov.

 

RAM er litt i tynneste laget.

 

Mer penger i skjerm er ikke dumt, men det må vel fort opp i 3k+ for å finne en grei skjerm til redigering.

Endret av efikkan
Lenke til kommentar

 

Den saken der har da en brøkdel av ytelsen til forslaget over.

Men den er fortsatt mer enn god nok til bilderedigering på hobbybasis. Forslaget over koster kr 6444 når du handler fra 2 butikker, og det inkluderer ikke operativsystem.

 

En treg dobbelkjerne er sørgelige greier sammenlignet med en god stasjonær. I tillegg kommer problemer som dårligere ergonomi (skjerm, tastatur, mus), lite oppgraderingsmuligheter og muligens støy og varme under bruk. En "low-end" laptop er ingen erstatning for en stasjonær, kun et supplement.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...