Gå til innhold

Hjelp til utvikling av et lite program


Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg må få laget et program som ser ut som det bildet jeg har vedlagt i tråden her, og det jeg lurte på hvilke programmering språk eller program kan jeg bruke for å få dette gjort? Jeg er veldig uerfaren på dette feltet og tenkte å spørre dere om hjelp og lurte også på om det ville vært vanskelig å begynt med dette? :)

Takker for alle svar og hjelp

"Print logg" går ut på at man printer ut for hvortid de sjekkboksene ble krysset av osv (klokkeslett og dato++)

post-188325-0-39502200-1415721690_thumb.jpg

Endret av Puritania
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ang hvilket programmeringsspråk: cirka alle.

 

Ønsker du å lage desktopapplikasjon: Python, Java eller C# er alle gode plasser å starte og kan fint lage GUI-vinduer.

 

Ønsker du å lage det som en webside? Python, PHP, ruby on rails er da mine anbefalinger. Alle fungerer utmerket og har sine fordeler og ulemper. (og fanboys i alle gruppene)

Lenke til kommentar

Det blir en del programmering å lære seg, og GUI-programmering er jo en del annerledes enn hva man gjør med PHP/HTML. Men det er helt klart overkommelig, det er ikke det mest avanserte du ønsker å lage :)

 

Selv har jeg mest erfaring med C# for GUI, men problemet der er at man fort blir for opphengt i at de har et GUI-verktøy å prøver å løse alle problemene med dette - noe som ofte ender opp i dårlige resultater om man ikke helt vet hva man holder på med.

 

Om du derimot bare setter deg ned å setter opp sidene med XML-formatet microsoft bruker så kan du få til gode ting :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...