Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Forståelse av differansiering og PoP og PoD


Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, noen som har mulighet til å forklare meg hva begrepet PoP - Point of parity og PoD - Point of difference og differansiering egentlig betyr? En litt utdypelse av det, og hvordan man kan bruke det innen markedsføring?

 

 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det finnes mange gode artikler om temaet, f.eks. på Wikipedia. Men kan prøve å gi en kort forklaring.

 

PoD: Det som gjør "ditt" produkt, evt. merke eller merkevare, spesielt. Det som skiller produktet fra konkurrentene. Det kan være visse deler av produktet som er unike og/eller eksklusive.

PoP: Det er som er LIKT med ditt produkt og konkurrentene. PoD fører vel kanskje ikke direkte til salg, men hvis et produkt MANGLER det resten har kan det være en grunn til manglende salg.

 

Det kan derfor være lurt å sørge for at du har alle "PoP", sånn at produktet ikke mangler noe ift. konkurrentene. Men samtidig er det viktig å ha en PoD, noe som gjør at produktet skiller seg ut.

 

 

Les evt. i denne bachelor-oppgaven, om du vil ha det mer utdypet. http://brage.bibsys.no/xmlui/bitstream/id/3169/OPPGAVE35.pdf

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...