Gå til innhold

[Løst] Rimeligste forvaltning av pensjonskapitalbevis


Wisd0m

Anbefalte innlegg

Jeg har pensjonskapitalbevis stående i DnB etter en gammel arbeidsgiver. Det er ikke store summen, 10 000 NOK. Problemet er at DnB til tross for at jeg har valgt indeksfond trekker administrasjongebyrer på rundt 125 kr kvartalet. Dette utgjør rundt 5 % av innestående beløp, og dermed tjener jeg nesten ikke noe penger på pensjonskapitalbeviset i det heletatt etter avgifter.

 

Har noen satt seg inn i hvor man kan finne den rimeligste forvaltning av pensjonskapitalbevis? Jeg vil helst plassere pengene selv i indeksfond (90 % aksjer, 10 % korte obligasjoner).

Endret av Wisd0m
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei, er i samme situasjon som deg, og synes det er helt hårreisende hva de tar i forvaltningsgebyr. Du kan selv endre spareprofil/fondssammensetting i nettbanken din. Jeg forsøker nå å endre til DNB global indeks som har et forvaltningsgebyr på 0,3% noe som er lavest i markedet i dag..

Endret av total
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hei, er i samme situasjon som deg, og synes det er helt hårreisende hva de tar i forvaltningsgebyr. Du kan selv endre spareprofil/fondssammensetting i nettbanken din. Jeg forsøker nå å endre til DNB global indeks som har et forvaltningsgebyr på 0,3% noe som er lavest i markedet i dag..

Dette har jeg gjort, men DnB har tydeligvis et minumumsgebyr som utgjør rundt 120 kr i kvartalet som ikke er relatert til hvilket fond man har.

 

Edit: Jeg sliter forresten veldig med å finne prislisten til de ulike aktørene (DnB, Storebrand osv.) på pensjonskapitalbevis. Noen som vet hvor dette finnes?

Endret av Wisd0m
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...